آغاز طوفانی مدافع عنوان قهرمانی در دیدار افتتاحیه

تیم ملی فوتبال قطر در بازی افتتاحیه جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا با سه گل از سد لبنان گذشت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، رقابت‌های مرحله گروهی جام ملت‌های فوتبال ۲۰۲۳ آسیا امروز _جمعه بیست‌ودوم دی_ رسماً آغاز شد و تیم ملی فوتبال قطر به‌عنوان مدافع عنوان قهرمانی و میزبان رقابت‌ها، از ساعت ۱۹:۳۰ در ورزشگاه لوسیل به‌مصاف تیم ملی فوتبال لبنان رفت و با نتیجه سه بر صفر به پیروزی آسان و بدون دردسری دست پیدا کرد.

تیم ملی فوتبال قطر در دو میزبانی قبلی خود نتوانسته بود در بازی افتتاحیه گلزنی کند، اما مقابل لبنان موفق شد به گل دست پیدا کند. مدافع عنوان قهرمانی در دقیقه ۴۵ بازی موفق شد روی دخالت المعز علی و توپی که به اکرم عفیف رسید گل اول را به ثمر برساند تا گل ملی شماره ۴۵ به‌نام اکرم عفیف ثبت شود.

در ادامه هم المعز علی که در سال ۲۰۱۹ نقش کلیدی در قهرمانی تاریخی تیم ملی قطر در جام ملت‌های آسیا داشت و توانست ۹ گل بزند و آقای‌گل شود در دقیقه شش موفق به گلزنی شد، اما اعلام آفساید پس از بازبینی ویدئویی گل مهاجم قطری‌ها را مردود کرد و برگرداند. المعز علی همچنین نخستین پاس‌گل جام را به‌نام خود ثبت کرد و در دقیقه ۵۶ ارسال محمد وعد از جناح چپ زمین با ضربه سر دیدنی و شیرجه‌ای المعز علی تبدیل به گل شد.

المعز علی با گلزنی در بازی امروز مقابل لبنان در افتتاحیه جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا، تعداد گل‌های خود در تاریخ جام ملت‌های آسیا را به عدد ۱۰ رساند و دو رقمی کرد. حالا ستاره تیم ملی فوتبال قطر چهار گل با رکورد علی دایی فاصله دارد و ممکن است در همین دوره از مهاجم اسطوره‌ای ایران عبور کرده و بهترین گلزن تاریخ این مسابقات تبدیل شود.

پیروزی آسان مدافع عنوان قهرمانی در دیدار افتتاحیه

شش دقیقه از وقت‌های تلف شده بازی در نیمه‌دوم گذشته بود که تیم ملی فوتبال قطر به گل سوم نیز دست پیدا کرد. در صحنه گل، روی یک ارسال به پشت مدافعان لبنان و پس از اشتباه بازیکنان این تیم، توپ به اکرم عفیف رسید و این بازیکن پس از ورود به محوطه جریمه، با یک ضربه مطمئن موفق شد دروازه حریف را برای بار سوم باز کند و نخستین بازیکن دوگله جام هم لقب بگیرد.

از سال ۱۹۸۴ که سنگاپور به عنوان میزبان در دیدار افتتاحیه جام ملت‌های آسیا، موفق به شکست دادن تیم ملی هند شد، طلسمی ادامه‌دار میزبان بازی افتتاحیه را دچار مشکل کرده تا جایی که در طی این مدت تنها استرالیا بوده که در سال ۲۰۱۵ موفق به شکست دادن حریف خود شده است. در طی این مدت نتایج عجیبی به دست آمده و تیم‌هایی که انتظار نتیجه گرفتن از آن‌ها نبوده موفق به امتیاز گرفتن از میزبان شدند و در نهایت قطر امروز این طلسم را شکاند.

پیروزی آسان مدافع عنوان قهرمانی در دیدار افتتاحیه

علیرضا فغانی، داور بین‌المللی فوتبال کشورمان که از طرف فدراسیون استرالیا در این تورنمنت شرکت کرده داور دیدار افتتاحیه میان تیم‌های ملی فوتبال قطر و لبنان بود که در این بازی به محمد حیدر و حسن سرور از لبنان و احمد علاءالدین و پدرو میگل از قطر کارت‌زرد نشان داد و یک گل از قطر را با کمک داوران اتاق VAR مردود اعلام کرد.

پیروزی آسان مدافع عنوان قهرمانی در دیدار افتتاحیه

نکته جالب‌توجه درخصوص این بازی این است که بسیاری از هواداران از ابتدای نیمه دوم شروع به ترک ورزشگاه کردند. به‌شکلی از دقیقه ۷۵ به‌بعد صندلی‌های خالی فراوانی در استادیوم لوسیل دیده می‌شد. این در شرایطی است که ۸۲۴۹۰ نفر برای تماشای بازی و البته مراسم افتتاحیه به ورزشگاه آمده بودند.

پیروزی آسان مدافع عنوان قهرمانی در دیدار افتتاحیه

در دیگر دیدار گروه A فردا _شنبه بیست‌وسوم دی_ تیم‌های ملی فوتبال چین و تاجیکستان از ساعت ۱۸:۰۰ در ورزشگاه عبدالله بن‌خلیفه مقابل هم صف‌آرایی خواهند کرد و روز _چهارشنبه بیست‌وهفتم دی_ در همین گروه و در بازی‌های دوم تیم‌های ملی فوتبال لبنان و چین از ساعت ۱۵:۰۰ در ورزشگاه الثمامه باهم تقابل می‌کنند و از ساعت ۱۸ نیز در ورزشگاه البیت قطر به‌مصاف تاجیکستان می‌رود.

کد خبر 719496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.