کلنگ نخستین کارخانه کاشی در کشکوئیه رفسنجان به زمین زده شد

با حضور معاون پارلمانی رئیس جمهور و استاندار کرمان، کلنگ احداث کارخانه کاشی کارااسلب سرام کویر در کشکوئیه رفسنجان به زمین زده شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، علیرضا پورغلامحسینی بخشدار کشکوئیه امروز _جمعه بیست و دوم دی_ در آئین کلنگ‌زنی کارخانه کاشی اظهار کرد: یکی از بزرگترین مشکل بخش کشکوئیه مهاجرت بوده که این موضوع روز به روز در حال افزایش است.

وی افزود: در طول هفت سال گذشته نزدیک به هفت هزار نفر از کشکوئیه مهاجرت کرده‌اند که اصلی ترین دلیل آن بیکاری و عدم اشتغال است؛ هر چند سایر مسائل مثل خدمات درمانی، آموزشی، ورزشی و … هم در آن نقش دارد.

بخشدار کشکوئیه با اشاره به تشکیل کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری، تصریح کرد: امروز به فضل خداوند شاهد کلنگ زنی یکی از طرح‌های کارگروه هستیم که با افتتاح آن برای بیش از هزار نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم اشتغالزایی می‌کند.

وی ادامه داد: تا پایان سال جاری شاهد کلنگ زنی چهار طرح دیگر در بخش هستیم که به فضل الهی موجب ریشه کن شدن بیکاری در کشکوئیه خواهد شد.

فروتن مدیرعامل و سرمایه گذار نیز ذر این مراسم با تشریح جزئیات این پروژه، گفت: این مجموعه با کارخانجات برار دنیا رقابت می‌کند و می‌تواند در بازار صادرات، محصول موفقی باشد.

وی بر لزوم احداث کارخانه در مجاورت این مجموعه تأکید کرد و افزود: در آینده نزدیک به خاطر مباحث زنجیره تأمین باید کارخانه‌های جانبی را کنار آن ایجاد کنیم.

مدیرعامل کارخانه تصریح کرد: ان شاءالله افتتاح و صنعتی سازی کشکوئیه تا مهریز ادامه یابد و به کمک مسئولان بتوانیم برای مردم منطقه اشتغالزایی کرده و محیطی برای کسب و کار ایجاد کنیم.

به گزارش ایمنا، این مجموعه در زمینی به مساحت ۱۱ هکتار با اعتیار تقریبی یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان با تولید کاشی اسلب با ابعاد ۲.۴۰ به بالا و با ضخامت ۶ میل موجب تحول اقتصادی در منطقه خواهد شد.

کد خبر 719467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.