بیانیه آمریکا و متحدانش پس از حمله به یمن: هدف ما کاهش تنش است

آمریکا و متحدان این کشور پس از حمله و تجاوز به یمن با انتشار بیانیه ی مشترک مدعی شدند که هدف آنها «کاهش تنش‌ها و بازگرداندن ثبات به دریای سرخ» است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آمریکا، استرالیا، بحرین، کانادا، دانمارک، آلمان، هلند، نیوزیلند، کره جنوبی و انگلیس جمعه در بیانیه مشترکی که در تارنمای کاخ سفید منتشر شد، ادعا کردند که «حملات مشترک آمریکا و انگلیس با حمایت هلند، کانادا، بحرین و استرالیا و مطابق حق آشکار دفاع جمعی و فردی و سازگار با منشور سازمان ملل علیه اهدافی در مناطق تحت کنترل حوثی‌ها در یمن انجام شد.»

آنها در بخش دیگری از بیانیه خود مدعی شدند: هدف این حملات دقیق مختل کردن و کاهش قابلیت‌های حوثی‌ها در تهدید تجارت جهانی و جان ملوانان بین‌المللی در یکی از حیاتی‌ترین آبراه‌های جهان بود.

آمریکا و متحدانش افزودند: هدف ما همچنان کاهش تنش‌ها و بازگرداندن ثبات به دریای سرخ است اما پیام ما روشن است: ما در دفاع از جان‌ها و حفاظت از جریان آزاد تجارت در برابر ادامه تهدیدها در یکی از حیاتی‌ترین آبراه‌های دنیا درنگ نخواهیم کرد.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در پی تجاوز نظامی کشورش به یمن اعلام کرد: به دستور من نیروهای نظامی ایالات متحده آمریکا همراه با بریتانیا و با حمایت استرالیا، بحرین، کانادا و هلند حملات موفقیت‌آمیزی علیه چند هدف در یمن انجام دادیم.

ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس نیز در دفاع از تجاوز نظامی به یمن اعلام کرد: نیروی هوایی سلطنتی حملاتی هدفمند علیه تأسیسات نظامی مورد استفاده حوثی‌های یمن انجام داد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از «چند مقام آمریکایی» گزارش داد که ارتش‌های آمریکا و انگلیس «بیش از ۱۲ سایت مورد استفاده توسط حوثی‌های یمن» را هدف قرار دادند.

این اهداف نظامی شامل مراکز لجستیکی، سامانه‌های دفاع هوایی و اماکن انبار تسلیحات بوده است.

سی. ان. ان نیز گزارش داد که موشک‌های تاماهاوک از سکوهای هوایی، زمینی و زیرسطحی شلیک شدند و هدف از این حملات کاستن از حملات مداوم حوثی‌ها به کشتی‌ها در دریای سرخ بود.

این گزارش افزود که اهداف مورد حمله شامل سامانه‌های راداری، محل نگهداری پهپادها و سایت‌های پرواز آنها، انبار موشک‌های بالستیک و کروز و سایت‌های شلیک آنها بود.

منبع: ایرنا

کد خبر 719353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.