کلانشهر شیراز به عنوان پایتخت محیط‌زیست انتخاب شد

معاون هماهنگی امور گردشگری و زیارت استانداری فارس از انتخاب شهر شیراز به عنوان پایتخت محیط زیست خبر داد و گفت: از امروز وظیفه ما برای صیانت از محیط زیست در استان فارس و شهر شیراز دو صد چندان است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، محمد فرخ‌زاده در شورای توسعه گردشگری استان اظهار کرد: فرهنگ شهروندی در سال ۱۴۰۳ باید بر روی شهر جهانی صنایع دستی و محیط زیست و فرهنگ ترافیک متمرکز باشد.

وی افزود: هنر دستگاه‌های متولی در ایجاد و احیای ۲۰۰۰ هکتار باغ در سال ۱۴۰۳ در شیراز با استفاده از شیوه‌های نوین، ما به ازای هزاران هکتار باغ از بین رفته در سال‌های گذشته خواهد بود.

جانشین استاندار فارس تصریح کرد: نباید به پاک بودن هوای شیراز در طول سال مغرور شویم و این دستاورد گذشتگان بوده است و لازم است برای نسل آینده برنامه‌ای دقیق و منسجم طراحی و اجرا شود.

فرخ‌زاده ادامه داد: تلاش برای آینده باید بیش از گذشته باشد و بسیاری از هزینه‌های غیر ضرور این روزها باید به سمت احیای محیط زیست و صیانت از منابع طبیعی به عنوان یک اقدام ماندگار برای آینده برود.

وی از متولیان امر درخواست کرد تا تسریع در اجرای طرح‌های ترافیکی و مدیریت مصرف سوخت، بازنگری در احیای باغات قصر دشت و سایر باغات در مناطق مختلف کلانشهر شیراز، سیاست‌های تشویقی در استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی و تشویق مردم به ورزش و پیاده محوری، تجدید نظر در ناوگان سوخت فسیلی به برقی و صدها راهکار دیگر مبنای برنامه‌های سال ۱۴۰۳ باشد.

به گزارش ایمنا، مجمع شهرداران آسیایی پایتخت‌های محیط زیستی، فرهنگی و گردشگری خود برای سال ٢٠٢٤ را به صورت رسمی اینگونه معرفی کرد، شهر شیراز به عنوان پایتخت محیط زیست، شهر همدان به عنوان پایتخت گردشگری و شهر غبیری (لبنان) به عنوان پایتخت فرهنگی مجمع در سال جاری میلادی انتخاب شدند.

انتخاب این سه شهر پس از انتشار فراخوان و بررسی درخواست‌های دریافت شده از میان شهرهای عضو صورت گرفت.

کد خبر 719316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهرداد طالبان پور بیات IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
    0 0
    برای رسیدن به این هدف که به حق شایسته شهر شیراز می باشد لازم است معظل ترافیک و حمل ونقل و ایاب و ذهاب هم به نحو زیر بنایی و اساسی و کارشناسی شده حل شود.