اجرای ۲۱۶ پروژه خرد و کلان توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اصفهان گفت: ستاد بازسازی عتبات یکی از یادگارهای حاج قاسم سلیمانی است که از بدو تأسیس یعنی ۱۸ سال قبل، ۲۱۶ پروژه خرد و کلان با نذورات مردمی اجرا شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، جعفر عسکری صبح امروز _پنجشنبه بیست‌ویکم دی_ در همایش نشان ارادت ضمن تبریک اعیاد پیش رو، با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) اظهار کرد: یکی از گوشه‌های نشان ارادت ما به اهل بیت (ع)، توسعه و بازسازی حرمین شریفین است.

وی افزود: ستاد بازسازی عتبات یکی از یادگارهای حاج قاسم سلیمانی است که از بدو تأسیس، یعنی ۱۸ سال قبل ۲۱۶ پروژه خرد و کلان با نذورات مردمی اجرا شده است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اصفهان عنوان کرد: ۲۲ میلیون زائر در اربعین گذشته به کربلا رفتند و در این راستا اگر زیرساخت‌ها ایجاد نشود، به رفاه زائران نیز خدشه وارد می‌شود.

عسکری با بیان اینکه خوشا به حال افرادی که در حرمین مقدس و ثواب زیارت زائران سهیم هستند، افزود: یکی از نشانه‌های عبودیت آن است که افراد مالکیتی بر اموال نداشته باشند و در این راستا مدعی هستیم اصفهانی‌ها سخاوتمندترین مردم کشورند که یکی از مصادیق آن تعداد شهدای این استان است.

وی خاطرنشان کرد: هرچند شرایط اقتصادی سخت است، اما استقامت، ایستادگی‌ها و ازخودگذشتگی‌ها جلوه پیروزی خواهد شد.

در بخشی دیگر از این برنامه نیز آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد، نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان در یک ارتباط تصویری اظهار کرد: خدا را شاکرم که همایش نشان ارادت با حضور جمعی خیران برگزار شد.

وی با یادآوری اینکه یکی از اقدامات مهمی که پس از انقلاب اسلامی رقم خورد، رسیدگی به عتبات عالیات بود، افزود: ائمه نیازی به کار ما ندارند، اما ما می‌خواهیم زوار در رفاه باشند و در این راستا اقدامات خوبی انجام شده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به روایاتی در خصوص اهمیت توجه به اماکن مذهبی خاطرنشان کرد: شهر و استان اصفهان گام‌های خوبی در این مسیر برداشته است؛ از خیران این عرصه تشکر می‌کنم و امید است خداوند به همه ما توفیق دهد که در این مسیر گام برداریم.

در ادامه نیز حجت‌الاسلام محمد عمومی، مدیر بنیاد علمی‌فرهنگی هاد اظهار کرد: خداوند به همه ما امر کرده که از نعمت‌های الهی یاد کنیم و در این راستا به همه افرادی که منصوب به دستگاه اهل‌بیت هستند تبریک می‌گویم و باید به این نکته توجه کرد که این مدال افتخار با هیچ معیار مادی قابل سنجش نیست.

وی با بیان اینکه شاید راز آنکه خدای متعال در جریان خلقت انسان «تبارک الله احسن الخالقین» بیان کرده آن است که انسان به‌گونه‌ای خلق شده که می‌تواند موجود و امری فانی را تبدیل به امری جاودانی و باقی تبدیل کند، افزود: خاصیت زندگی دنیا محدودیت، ناپایداری و ناخالصی است، اما خدای متعال به انسان چنین قابلتی داده که می‌تواند امر فانی را به امر باقی تبدیل کند و کلید این موضوع در آیه ۹۶ سوره نحل آمده است.

مدیر بنیاد علمی‌فرهنگی هاد با اشاره به خطبه‌ها و حکمت‌هایی از نهج‌البلاغه با عنوان کرد: فرهنگ مادی‌گرایی که موج جهانی آن به سمت نقاط مختلف عالم رو به گسترش است و جوانان ما نیز در معرض خطر آن قرار دارند، معیار ارزیابی را وارونه جلوه می‌دهد و در این راستا چیزهای فانی را باقی و موارد باقی را فانی نشان می‌دهد که در برای این امر باید به مفاهیم دینی خودمان بیش از قبل توجه کنیم.

کد خبر 719171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.