اهمیت در نظر گرفتن تدابیری برای پررنگ کردن نقش مادران خانه‌دار در تربیت

رئیس سازمان تعلیم و تربیت کودک گفت: تربیت کودکان در کانون خانه و خانواده اتفاق می‌افتد و ما نسبت به وضع موجود از تربیت اوان یا ابتدای کودکی فاصله گرفته‌ایم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مجتبی همتی‌فر امروز _چهارشنبه بیستم دی_ در حاشیه مراسم افتتاحیه اولین رویداد ملی هوای مادری پیرامون این رویداد ملی اظهار کرد: وقتی از تعلیم و تربیت دوره کودکی صحبت می‌کنیم، به‌طور معمول در اولین نگاه، کودکستان به ذهن ما می‌آید، اما بسترهای تربیتی دیگری باید در این راستا وجود داشته باشند.

وی افزود: وقتی افق نگاهمان را تمدنی و به شکل‌گیری کودکستان فکر کنیم، خانه و خانواده ظهور پیدا می‌کنند که در این راستا نسبت به وضع موجود از تربیت اوان کودکی فاصله گرفته‌ایم.

رئیس سازمان تعلیم و تربیت کودک بیان کرد: در این بین بستری فراهم می‌شود که به این سوال پاسخ دهیم، چقدر به نقش پدر و مادر در تربیت فرزندانمان توجه داریم؟ این سوال پیش روی سازمان تعلیم و تربیت کودک قرار گرفته است، لذا باید زمینه سازی کنیم تا خانواده‌ها توانمند شوند.

وی عنوان کرد: برنامه‌ای طراحی شده است که در آن نقش خانواده و خانه را پررنگ کنیم البته که نقش مادران در این بین پررنگ‌تر است و می‌بایست برای عمده مادرانی که شاغل نیستند نیز تدابیری داشته باشیم، که این مهم نقطه عزیمت طرح هوای مادری را کلید زده است که در آن باید هسته‌ها و مراکزی طراحی کنیم که محور آن توانمندسازی و آماده‌سازی مادران برای بهتر مادری کردن همراه با حال خوب است.

همتی‌فر با تاکید بر اینکه تربیت کودکان در کانون خانه و خانواده اتفاق می‌افتد، افزود: با مجموعه مطالعات و بررسی‌های انجام شده همچنین تجربه نگاری و اقدامات نظری برای توسعه این هسته‌ها، دبیرخانه مردمی هوای مادری در سازمان شکل گرفته است.

وی گفت: اولین دوره این رویداد در مشهد برگزار می‌شود تا مجموع کنشگران فعال عرصه مادر و کودک همچنین علاقه‌مندان به حوزه کودک و مادر کنار هم بیایند و انتقال تجربه صورت گیرد.

رئیس سازمان تعلیم و تربیت کودک ادامه داد: نگاه سازمان نیز تسهیل‌گری و توانمندسازی است تا به عنوان پشتیبان نرم افزاری این هسته‌ها ایفای نقش کند در این راستا از ظرفیت سایر دستگاه‌ها نیز استفاده می‌کنیم چراکه این طرح به فرزندپروری و افزایش کیفیت تربیت فرزند کمک می‌کند و اثرات مثبتی بر فرزندآوری نیز دارد.

کد خبر 718971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.