سازمان هواشناسی متولی بارورسازی ابرها نیست

رئیس سازمان هواشناسی گفت: به طور کلی بارورسازی ابرها یک موضوع علمی است که در برخی کشورهای دنیا نیز در حال انجام است، اما سازمان جهانی هواشناسی تاکنون برای این کار توصیه‌ای ارائه نداده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سحر تاجبخش مسلمان درباره بارورسازی ابرها که در روزهای اخیر بسیار در رسانه‌ها جریان‌ساز شده است، اظهار کرد: همان‌طور که به‌تازگی در نشست تخصصی حکمرانی آب عنوان کردم، برخی کشورها روی بارورسازی ابرها کار می‌کنند که در ایران نیز سازمانی در وزارت نیرو مدت‌هاست روی این موضوع کار می‌کند.

وی افزود: به‌طور کلی بارورسازی ابرها یک موضوع علمی است که در برخی کشورهای دنیا نیز در حال انجام است، اما سازمان جهانی هواشناسی تاکنون برای این کار توصیه‌ای ارائه نداده است.

رئیس سازمان هواشناسی کشور اضافه کرد: ممکن است بارورسازی ابرها سبب افزایش ۱۰ درصدی راندمان بارش شود، اما راهکار عملی و موفقی برای فرار از خشکسالی به‌ویژه برای مناطقی مثل ایران محسوب نمی‌شود.

وی بیان کرد: با توجه به کم‌بارشی‌های پیاپی کشور در کنار همه راهکارهای موجود برای بهبود شرایط، توصیه ما مدیریت منابع آب، صرفه‌جویی در همه بخش‌ها و برنامه‌ریزی برای تاب‌آوری با انواع سناریوهای بارشی است.

تاجبخش مسلمان گفت: سازمان هواشناسی متولی بارورسازی ابرها نیست و برعهده سازمانی ذیل وزارت نیرو است، اما این روزها اخبار این فعالیت به نقل از سازمان هواشناسی منتشر شده است که صحت ندارد.

منبع: ایسنا

کد خبر 718962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.