۲ طرح تشویقی شرکت گاز بوشهر برای مشترکان خانگی

مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر گفت: این شرکت با هدف مدیریت و مصرف بهینه گاز، دو طرح تشویقی برای مشترکان خانگی از جمله پاداش و رایگان شدن گاز بهای مصرفی را اعمال می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی‌اکبر فقیه اظهار کرد: در طرح تشویقی نخست اگر مشترکان بخش خانگی حداقل ۱۰ درصد مصرف مشابه دوره گذشته، در سال قبل را کاهش دهند به ازای هر متر مکعب کاهش، معادل پنج برابر هزینه فراورش توزیع و انتقال گاز طبیعی پاداش دریافت می‌کنند که این پاداش تا سقف ۳۵ درصد قابل پرداخت است.

وی افزود: در بسته تشویقی دوم اگر مشترکان بخش خانگی در مدت زمان پانزدهم دی تا پانزدهم بهمن معادل ۷۰ درصد مصرف پله سوم را مصرف کنند، کل گازبهای آن‌ها رایگان خواهد بود.

مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر اضافه کرد: در استان بوشهر، بیشتر مشترکان در اقلیم ۵ هستند که اگر در مدت مشخص شده تا ۱۷۵ متر مکعب مصرف کنند، گازبهای آن‌ها رایگان خواهد بود.

فقیه ادامه داد: ۱۰۰ درصد شهرها و ۹۹ درصد روستاهای استان بوشهر از خدمات شبکه گازرسانی بهره‌مند و فقط جزیره خارگ و شش روستای سخت‌گذر بالای ۲۰ خانوار استان فاقد گازکشی هستند.

وی تاکید کرد: در سفر نخست رئیس‌جمهور به استان بوشهر، دو مصوبه گازرسانی به ۳۳ روستا ابلاغ شد که با تخصیص ۲۹۰ میلیارد ریال اعتبار این طرح‌ها اجرایی شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر با اشاره به وجود هشت هزار کیلومتر شبکه گاز رسانی در این استان عنوان کرد: ۲۸۰ هزار مشترک گاز خانگی شهری و روستایی استان از گاز طبیعی برخوردار هستند، هر چند که تاکنون ۵۰ هزار خانوار اقدام به گازکشی به منازل خود نکرده‌اند.

فقیه گفت: از ۶۵۹ صنایع کوچک و بزرگ این استان فقط ۹ صنعت بدون گاز بوده است که در حال تهیه مقدمات گازدار کردن این صنایع هستیم.

کد خبر 718902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.