ورود سامانه بارشی جدید به شمال غرب کشور از شنبه / این مناطق امروز و فردا بارانی است

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از ورود سامانه بارشی جدید به شمال غرب کشور از شنبه خبر داد و گفت: بارش باران در مناطقی از کشور امروز و فردا ادامه خواهد داشت.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز سامانه بارشی در بعضی مناطق شمال غرب، غرب، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز و غرب تهران و سواحل دریای خزر فعال خواهد بود و سبب بارش باران و برف، وزش باد و کاهش نسبی دما می‌شود.

وی افزود: در نیمه غربی کردستان، شمال استان‌های زنجان و قزوین و جنوب آذربایجان غربی بارش شدت خواهد داشت و فردا گستره بارش علاوه بر مناطق ذکر شده در شمال خوزستان، چهارمحال و بختیاری، شرق تهران و خراسان شمالی خواهد بود و مقدار بارش در شمال غرب لرستان قابل توجه است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: روز جمعه بارندگی در سواحل شمالی کاهش می‌یابد و در کل نوار غربی کشور و دامنه‌های جنوبی البرز ادامه خواهد داشت و به تدریج در اوایل شب این سامانه از کشور خارج می‌شود.

ضیائیان ادامه داد: روز شنبه سامانه جدیدی از شمال غرب وارد کشور و موجب بارش برف و باران در شمال غرب و مناطقی از غرب کشور می‌شود، روز یکشنبه نیز گستره بارش شمال خوزستان، چهارمحال و بختیاری، دامنه‌های جنوبی البرز واقع در قزوین، البرز و تهران و غرب سواحل دریای خزر را نیز فرا خواهد گرفت.

وی گفت: طی روزهای شنبه و یکشنبه بارش برف در جنوب آذربایجان غربی و غرب کردستان شدت خواهد داشت و چهارشنبه و پنجشنبه دریای خزر و پنجشنبه شمال خلیج فارس مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا خاطرنشان کرد: وضعیت هوای کنونی استان اصفهان، صاف تا کمی ابری، گاهی وزش باد و هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، با بیشینه ۱۸ و کمینه ۱- درجه سانتی‌گراد است و روز پنجشنبه، صاف و غبارآلود، از بعدازظهر افزایش ابر و گاهی وزش باد با بیشینه ۱۵ و کمینه ۲- درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 718854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.