فعالیت ۱۷ معدن فعال سنگ گوهره در شهرستان چگنی / غیرفعال بودن تنها کارخانه سنگبری صنعتی

رئیس اداره صمت شهرستان چگنی گفت: از مجموع ۴۳ معدن سنگ گوهره در شهرستان چگنی ۱۷ معدن فعال است.

افشین باباعلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه سنگ گوهره از جمله سنگ‌های تزئینی ساختمان است که در هیچ نقطه دیگری کشف نشده است، اظهار کرد: کیفیت بالا از ویژگی‌های این نوع سنگ در شهرستان چگنی است.

وی با اشاره به اینکه معادن تنها صنعت این شهرستان است، افزود: بیش از ۵۰ سینه‌کار فعال معدنی در این شهرستان وجود دارند و حدود ۱۳۰۰ نفر به علاوه پنج راننده تریلر در این شهرستان اشتغال دارند.

رئیس اداره صمت شهرستان چگنی خاطرنشان کرد: پرداخت نشدن کامل حق و حقوق دولتی حوزه معدن در این شهرستان یکی از مشکلات است که به‌تازگی با دستور رئیس سازمان صمت، یک پهپاد برای برآورد معادن استان خریداری شده است و با فعالیت این پهپاد در حوزه معادن استان، حقوق دولتی پرداخت شده است و میزان برداشت‌های معدنی مشخص و این مشکل تا حدودی رفع خواهد شد.

باباعلی با بیان اینکه صنعت و معدن متولی واگذاری یا اجاره دادن معادن است، تصریح کرد: مالکیت معادنی که در اختیار افراد است، به آن افراد تعلق ندارد و آن‌ها مستأجر هستند و در صورت تخلف یا بروز هرگونه مشکلی، بهره‌بردار متخلف سلب صلاحیت خواهد شد یا معدن به مزایده گذاشته یا بلوکه خواهد شد.

وی با بیان اینکه کل میزان اشتغال صنایع فعال در این شهرستان دو هزار نفر به‌صورت مستقیم است، اضافه کرد: در حوزه صنایع شش واحد صنعتی از جمله صدر فولاد، چندین واحد الکل‌سازی و سرکه‌سازی، دستمال کاغذی و پوشاک بچه داریم که بیشتر نیمه‌فعال هستند و در حوزه معادن نیز ۱۱ واحد شن و ماسه وجود دارد که از این تعداد دو معدن غیرفعال و ۹ معدن فعال است.

باباعلی در ادامه با اشاره به تعطیلی صنایع در این شهرستان گفت: تنها صنعت قدرتمند که می‌توانست برای این شهرستان تولید و اشتغال داشته باشد، صدر فولاد بود که متأسفانه با پیگیری‌های انجام شده هنوز سرانجام آن مشخص نیست علاوه بر این تنها کارخانه سنگ‌بری صنعتی ما، در این شهرستان و واحدهای تولید آسفالت نیز تعطیل است.

به گزارش ایمنا، شهرستان چگنی با ۴۵ هزار جمعیت، حدود ۹۰ هزار اراضی کشاورزی در حوزه منابع طبیعی دارد.

کد خبر 718853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.