راه‌اندازی سامانه مدیریت دارایی‌های آبفا برای نخستین‌بار در کشور

مدیرکل نظارت بر بهره‌برداری شرکت مهندسی آب‌وفاضلاب کشور گفت: سامانه مدیریت دارایی‌های زیرساختی برای نخستین‌بار در کشور و در استان قزوین راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، سیدعلیرضا طباطبایی صبح امروز _سه‌شنبه نوزدهم دی_ در نشست با مدیرعامل شرکت آب‌وفاضلاب استان قزوین که در سالن جلسات این شرکت برگزار شد، اظهار کرد: استقرار، پیاده‌سازی و اجرای یکی از مهم‌ترین پروژه‌های آبفای کشور با عنوان سامانه مدیریت دارایی‌های زیرساختی با انتخاب سامانه‌های تأمین و توزیع آب آشامیدنی شهر قزوین به عنوان اولین محدوده اجرای پروژه سامانه مدیریت دارایی‌ها آغاز شده است.

وی افزود: اهمیت استفاده به‌موقع از دارایی‌های اطلاعاتی مکان مرجع نظیر سامانه GIS، مدیریت جریان کار، تحلیل علل ریشه‌ای (RCA) به عنوان ابزاری کارآمد در تحلیل ریسک عدم انطباق‌های فرایندی و خرابی دارایی‌های زیرساختی است.

مدیرکل نظارت بر بهره‌برداری شرکت آبفای کشور ادامه داد: در شرایط کنونی مدیریت دارایی تنها نسخه شفابخش شرکت‌های آب و فاضلاب در ایجاد جریان درآمدی پایدار و ارائه خدمات پایدار در وضعیت عادی و اضطراری است.

طباطبایی با بیان اینکه مدیریت دانش به عنوان مهم‌ترین دارایی‌های نامشهود از توانمندسازهای بی‌چون‌وچرای سیستم مدیریت دارایی‌های زیرساختی است که باید به آن به صورت ویژه توجه شود، اضافه کرد: شرکت آب و فاضلاب استان قزوین برای انتقال تجربه در حال تهیه و تدوین طرح راهبردی به سایر شرکت‌های آب و فاضلاب است.

وی گفت: تولید داده‌های صحیح از اصول بنیادین این سیستم مدیریتی است و به همین جهت اندازه‌گیری دقیق مقادیر تأمین و مصرف آب، دبی‌سنجی همه منابع تأمین، نگهداشت پیشگیرانه سامانه‌های آب و اندازه‌گیری سطوح استاتیک و دینامیک به‌منظور محاسبه ظرفیت ویژه جهت اولویت‌بندی چاه‌ها برای انجام اقدامات بازسازی در آن از اهمیت بالایی برخوردار است.

مدیرکل نظارت بر بهره‌برداری شرکت آبفای کشور ادامه داد: با اجرای کامل این سیستم مدیریتی می‌توان ریسک‌های عملیاتی و مالی را تا حد قابل قبولی رفع کرد یا تحت کنترل درآورد.

کد خبر 718552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.