شهرداری شیراز به تنهایی نمی‌تواند اقدام به انتقال زندان عادل آباد کند

عضو شورای اسلامی کلان‌شهر شیراز گفت: شهرداری شیراز نهادی آمرانه نیست تا بتواند سایر دستگاه‌ها را برای پیگیری انتقال زندان عادل آباد به خارج از شهر شیراز به خط کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس، مصطفی کیانی رحیمی عصر امروز_ دوشنبه هجدهم دی_ در سلسله نشست‌های «روایت امید» با موضوع تشریح پروژه‌های قابل افتتاح و کلنگ زنی دهه مبارک فجر، اظهار کرد: منطقه ۴ شهرداری شیراز از نظر وسعت و جمعیت بزرگترین منطقه شهرداری شیراز است.

وی افزود: این منطقه بیشترین تعداد خانواده‌های معزز ایثارگران و شهدا را دارد و برنامه‌های متعددی برای این خانواده‌ها به صورت هفتگی توسط شهرداری منطقه ۴ برگزار می‌شود.

عضو شورای اسلامی کلان‌شهر شیراز اضافه کرد: این منطقه در سرانه فضای سبز و خدمات عمومی در سطح شهر شیراز بالاترین سرانه را دارد و می‌طلبد در اختصاص بودجه مناسب به این سرانه توجه بیشتری شود.

کیانی رحیمی ادامه داد: در این حوزه یک برنامه دقیق و منظم تدوین شده است تا منطقه ۴ به عنوان منطقه پایلوت گردشگری شهر شیراز معرفی شود تا از ظرفیت‌های بسیار خوب و فضاهایی که این منطقه همچون باغ جنت، باغ ایرانی و باغ سه گوش دارد بهره برداری شود و در قالب یک پهنه گردشگری بتوان آنها را معرفی کرد تا به عنوان یک درگاه ورودی در شیراز در قالب یک منظر زیبا و به روز و قابل تعریف برای زائرین و گردشگرانی که به شیراز سفر می‌کنند، نمایان باشد.

وی در ادامه سخنان خود به بودجه این منطقه اشاره و اضافه کرد: مبلغ بودجه عمرانی این منطقه ۵۵۷ میلیارد تومان است و تا به امروز قریب به ۶۰ درصد از بودجه تحقق داشته است.

عضو شورای اسلامی کلان‌شهر شیراز خاطر نشان کرد: تعداد ۱۱۶ پروژه و ریز پروژه در ذیل بودجه منطقه تعریف شد که ۶۰ درصد آنها عملیاتی شده است و بخشی از این پروژه‌ها در ایام دهه فجر افتتاح و کلنگ زنی خواهد شد.

کیانی رحیمی به حوزه محرومیت زدایی محلات در این منطقه اشاره و تصریح کرد: در منطقه ۴ و در محلاتی همچون شهرک گلشن، درکی و عادل آباد و سایر مناطقی که خدمات کمتری دریافت کردند بر اساس حسن تدبیر صورت گرفته توسط شورای ششم نسبت به پیش رو گرفتن محرومیت زدایی در محلات اقدام کرد که در محلات این مناطق بیش از ۵۸ میلیارد تومان به پروژه‌های محرومیت زدایی اختصاص یافت.

وی تاکید کرد: به واسطه وسعت و جمعیت فراوانی که این منطقه نسبت به سایر مناطق دارد بیشترین تعداد حجم نقل و انتقالات در حوزه املاک در سطح کل شهرداری‌های شیراز را این منطقه به خود اختصاص داده است.

شهرداری شیراز نمی‌تواند آمرانه دستگاه‌ها را برای انتقال زندان عادل آباد به خط کند

عضو شورای اسلامی کلان‌شهر شیراز در ادامه سخنان خود در پرسش خبرنگاران مبنی انتقال زندان عادل آباد و خروج آن از شهر شیراز، پاسخ داد: با توجه به اینکه وجود این مکان برای مردم معضل بصری شده است و در کمیسیون شهرسازی چندین مصوبه برای آن تدوین شد و بازه زمانی برای انتقال تعریف شده است اما این اقدام یک کار مشارکتی و بین دستگاهی میان ارگان‌های اجرایی است و اینگونه نیست که امروز شهرداری عزم خود را جزم کند و این زندان را تخلیه و تخریب و تبدیل به یک فضای بهینه‌تر شود و این اتفاق به این سادگی نمی‌تواند رخ بدهد.

کیانی رحیمی خاطر نشان کرد: طی جلسات مکرری که با حضور استاندار فارس و متولیان این حوزه همچون نیروی انتظامی برگزار شد محل جدید این زندان مشخص شده است و سایر دستگاه‌های امنیتی و نظارتی در این موضوع ورود و نقش دارند و شهرداری به تنهایی نمی‌تواند اقدام به انتقال و جابه‌جایی این فضا کند.

وی افزود: اجرای عملیات انتقال این مکان در حال حاضر وزن آن برای شهرداری سنگین شده است و تمام وظایفی که شهرداری در این حوزه بر عهده دارد را پذیرفته و عملیاتی کرده است.

عضو شورای اسلامی کلان‌شهر شیراز تاکید کرد: شهرداری نهادی آمرانه نیست تا بتواند سایر دستگاه‌ها را برای پیگیری این موضوع به خط کند و مابقی مجموعه‌ها را نمی‌تواند به صورت اجباری در این موضوع به خط کند.

کیانی رحیمی اضافه کرد: هیچ استدلالی مبنی بر عدم انجام کار وجود ندارد و استدلالی که مطرح است این است که عملیات انتقال این مکان فرایندی زمان‌بر است و باید استانداردهای خاص برای جا به جایی مکان تدوین شود.

ناظر شورای اسلامی شهر شیراز در منطقه ۴ شهرداری شیراز تصریح کرد: مجموعه‌هایی که در این طرح مشارکت دارند باید نقش خود را در این خصوص ایفا کنند. این در حالی است که یک کارگروه ذیل استانداری فارس برای این موضوع تشکیل شده است که بر اساس دستور استاندار فارس وظایفی برای هر دستگاه اجرایی تعریف شده است.

افتتاح ۱۰ پل عابر پیاده، افتتاح باغ ایرانی، ایجاد پیاده راه‌های سلامت، افتتاح پارک موزه و پارک نمایشگاه باغ سه گوش از دیگر پروژه‌های اجرایی مورد اشاره عضو شورای اسلامی کلان‌شهر شیراز بود.

کد خبر 718464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.