تأیید صلاحیت تمامی نمایندگان فعلی استان کرمان/ صلاحیت ۵۰ درصد داوطلبان تأیید شد

معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان با اشاره به تأیید صلاحیت تمامی نمایندگان فعلی استان کرمان، گفت: صلاحیت ۵۰ درصد داوطلبان استان کرمان تأیید شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، رحمان جلالی امروز _دوشنبه هجدهم دی_ در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: افراد تأیید شده در استان کرمان ۳۲۲ نفر شامل ۲۷۵ آقا و ۴۷ خانم هستند که ۵۰ درصد کل داوطلبان را تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه از میان ثبت نام کنندگان، صلاحیت ۲۹ نفر از داوطلبان احراز نشد و ۱۹۴ نفر تأییدیه هیئت نظارت را دریافت نکردند، افزود: در مجموع کل استان، ۳۹ نفر از ثبت نام کنندگان شرایط ثبت نام را نداشتند و ۴۴ نفر به نتیجه هیئت اجرایی اعتراض نزده‌اند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان با اشاره به نتایج رسیدگی به صلاحیت‌ها در شهرستان‌های استان، تصریح کرد: در حوزه انتخابیه بافت، رابر و ارزوئیه ۱/۳۹ درصد داوطلبان یعنی از بین ۶۹ داوطلب ۲۷ نفر تأیید صلاحیت شدند که شامل ۴ زن و ۲۳ مرد هستند.

وی بیشترین درصد تأیید صلاحیت شدگان را مربوط به حوزه انتخابیه بم، ریگان، فهرج و نرماشیر بیان کرد و گفت: در این حوزه از میان ۳۸ نفر از داوطلبان، ۲۴ نفر معادل ۲/۶۳ نفر تأیید صلاحیت شدند که شامل ۲ خانم و ۲۲ آقا بودند.

جلالی در ادامه درصد افراد تأیید صلاحیت شده در حوزه انتخابیه جیرفت و عنبرآباد را ۲/۴۴ درصد اعلام کرد و افزود: از مجموع ۵۲ داوطلب نمایندگی مجلس در این حوزه، ۲۳ نفر تأیید صلاحیت شدند که متشکل از یک خانم و ۲۲ آقا هستند.

وی با اشاره به تأیید صلاحیت ۱/۵۷ درصدی داوطلبان در زرند و کوهبنان، تعداد داوطلبان در این حوزه را ۷۰ نفر اعلام کرد که از این تعداد ۴۰ نفر متشکل از ۳ خانم و ۳۷ آقا تأیید صلاحیت شدند و ادامه داد: در حوزه انتخابیه رفسنجان و انار نیز از بین ۸۱ داوطلب، ۵۱ نفر معادل ۶۳ درصد تأیید شدند که ۸ خانم و ۴۳ آقا هستند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان تصریح کرد: تعداد داوطلبان در حوزه انتخابیه سیرجان و بردسیر ۵۶ نفر بوده است که از این تعداد ۱۶ نفر معادل ۶/۲۸ درصد تأیید صلاحیت شدند که شامل ۴ نفر خانم و ۱۲ آقا هستند.

وی در ادامه از تأیید صلاحیت ۵/۶۲ درصدی داوطلبان در شهربابک خبر داد و گفت: از میان ۴۸ داوطلب نمایندگی مجلس، ۳۰ نفر تأیید صلاحیت شدند که شامل ۳ خانم و ۲۷ آقا بودند.

جلالی تعداد داوطلبان تأیید صلاحیت شده در حوزه انتخابیه کهنوج، منوجان، رودبارجنوب، قلعه گنج، فاریاب و جازموریان را ۹/۴۰ درصد معادل ۱۸ از ۴۴ و شامل ۲ خانم و ۱۶ آقا اعلام و خاطرنشان کرد: تعداد داوطلبان در حوزه انتخابیه کرمان و راور ۱۸۷ نفر بوده است که از این میان ۹۳ نفر معادل ۷/۴۹ درصد شامل ۲۰ خانم و ۷۳ آقا تأیید صلاحیت شدند.

آماده سازی ۲۴۳۸ صندوق اخذ رأی برای انتخابات اسفند ۱۴۰۲

وی از اعلام آمادگی استان کرمان برای برگزاری انتخابات در اسفند ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: فرآیند برگزاری انتخابات الکترونیکی است و دستگاه‌های احراز هویت به فرمانداران ارسال شده است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان تعداد صندوق‌های اخذ رأی را دو هزار و ۴۳۸ عدد اعلام کرد و افزود: تمامی ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی بررسی شده است تا مکانیزمی آماده و در اختیار داوطلبان قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه تمامی سیاست‌های انتخاباتی بر رعایت سلامت و عدالت بوده است، گفت: جلسات هیئت نظارت بر تبلیغات به صورت مستمر برگزار می‌شود و در بهمن ماه همایش توجیهی و کارگاه‌های آموزشی برای عوامل برپا خواهد شد.

جلالی در پاسخ به سوال خبرنگار ایمنا مبنی بر انتشار اخباری پیرامون عدم تأیید صلاحیت و صلاحیت مجدد برخی نمایندگان فعلی استان کرمان، گفت: رد صلاحیت و تأیید صلاحیت مجدد کاندیداهای استان صحت ندارد و گمانه زنی است.

وی ادامه داد: تا روز چهاردهم دی و زمان اعلام رسمی اسامی تأیید صلاحیت شده، نتایج تأیید یا عدم تأیید به کسی اعلام نشده است و اخبار منتشر شده در فضای مجازی جعلی است.

کد خبر 718462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.