محموله ۱۰۰ میلیاردی قاچاق به بازار نرسید

فرمانده انتظامی استان اصفهان از توقیف یک محموله کالای خارجی قاچاق به ارزش ۱۰۰ میلیارد ریال در ایست و بازرسی شهید امامی شهرستان شهرضا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سردار حمید علینقیان‌پور اظهار کرد: مأموران مستقر در ایستگاه ایست و بازرسی شهید امامی فرماندهی انتظامی شهرستان شهرضا حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه خودروی کامیون که از استان‌های جنوبی به سمت اصفهان در حرکت بود، مشکوک شدند و خودرو را برای بررسی بیشتر به پارکینگ ایستگاه منتقل کردند.

وی با بیان اینکه راننده خودرو هیچ مدرک و سند معتبر گمرکی برای حمل بار خود نداشت، افزود: در ادامه با هماهنگی مرجع قضائی از قسمت بار کامیون بازرسی و در نتیجه ۱۸۰۰ ایرپاد و ۵۳ هزار و ۵۰۰ گارد تلفن همراه که به صورت قاچاق تهیه شده بود، کشف شد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان ارزش محموله مکشوفه را برابر ارزیابی کارشناسان مربوطه ۱۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و اظهار داشت: خودرو به همراه بار آن توقیف و راننده نیز پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

سردار علینقیان‌پور با اشاره به جدیت و قاطعیت پلیس برای برخورد با قاچاق کالا و جلوگیری از ورود محموله‌های قاچاق به بازارهای داخلی، تصریح کرد: تمام رانندگان خودروهای باری باید برای بار خود مدارک معتبر گمرکی، مجوزهای قانونی و بارنامه دارای اعتبار داشته باشند، چراکه در غیر این صورت بار آن‌ها به عنوان قاچاق محسوب می‌شود و توقیف خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: رانندگان بار مورد نظر خود را از طرق قانونی وارد و پس از اطمینان از ثبت کالاها در سیستم و سامانه جامع وزارت صمت اقدام به بارگیری و حمل آن‌ها کنند تا در بین راه دچار مشکل نشوند.

کد خبر 718390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.