۷۶۶ شعبه اخذ رأی برای خراسان‌جنوبی پیش‌بینی شده است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان‌جنوبی گفت: تا این لحظه ۷۶۶ شعبه اخذ رأی برای این استان پیش‌بینی شده که ۴۱۱ شعبه آن، ثابت است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌جنوبی، سیدمحمدرضا طالبی امروز _دوشنبه هجدهم دی_ با بیان اینکه مقام معظم رهبری از همان ابتدای سال جاری بارها بر اهمیت انتخابات و لزوم مشارکت حداکثری مردم تأکید فرموده‌اند، اظهار کرد: انتخابات جلوه حضور مردم در عرصه است و مردم‌سالاری دینی را بروز و ظهور می‌دهد.

وی با بیان اینکه بسیاری از معاندین می‌گویند مردم همراهی با نظام ندارند، افزود: مردم ایران اسلامی به ویژه مردم خراسان‌جنوبی در مناسبت‌های مختلف به ویژه انتخابات‌ها با حضور پر رنگ خود ثابت کرده‌اند که همواره پشتیبان نظام و جمهوری اسلامی هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان‌جنوبی تصریح کرد: نظام ما برگرفته از آیات و روایات، سنت نبوی و ائمه اطهار است و مردم هم علاقه‌مند به نظام هستند، در نتیجه حضور مردم پای صندوق‌های رأی، تاییدکننده نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی با ذکر این نکته که رأی مردم خنثی‌کننده توطئه‌های دشمنان است، گفت: مقام معظم رهبری در سخنرانی خود در سالگرد ارتحال امام راحل به این موضوع اشاره کردند که دشمن توپخانه خود را به سمت انتخابات روشن کرده و به دنبال این است که از راه‌های مختلف به انتخابات ضربه وارد کند و مشارکت را به حداقل برساند.

وی افزود: امپراتوری رسانه‌ای غرب در حال سیاه‌نمایی و القای برخی موارد است، از این‌رو باید دشمن را به‌درستی بشناسیم و توطئه‌ها را خنثی کنیم.

معاون استاندار با اشاره به تحرک و پویایی در فضای سیاسی انتخابات گفت: گروه‌های سیاسی، احزاب و مردم زمانی که در عرصه انتخابات قرار می‌گیرند از پویایی خاصی برخوردار می‌شوند و تحرکات سیاسی زیاد می‌شود، در نتیجه این فضای سیاسی مهم سبب پویایی جامعه می‌شود.

طالبی ادامه داد: در موضوع فرآیند انتخابات ما بر اساس قانون انتخابات یک برنامه زمان‌بندی را از ستاد انتخابات کشور داریم که در خراسان‌جنوبی بر اساس این زمان‌بندی کار را آغاز کرده‌ایم و همه برنامه‌ها در زمان خودش اجرا شده است.

وی با بیان اینکه تلاش شده است از قانون انتخابات تخطی نشود، متذکر شد: قانون انتخابات جدید قانون جامع و کاملی است و همه باید به قانون عمل کنیم.

وی گفت: مقام معظم رهبری عمل به قانون را شاخص ما در انتخابات می‌دانند، اگر مجریان و یا داوطلبان از قانون تخطی داشته باشند، شش ماه تا یک سال انفصال از خدمت یا جزای نقدی به همراه خواهد داشت.

معاون استاندار از مشارکت خوب متقاضیان در پیش‌ثبت‌نام خبر داد و افزود: بعد از نهایی شدن ثبت‌نام‌ها و بررسی پرونده‌ها، نتایج توسط هیئت نظارت اعلام شد و هم‌اکنون در مرحله اعلام شکایات هستیم.

طالبی با اشاره به اینکه ارائه شکایت‌ها از هفدهم دی به مدت سه روز در دستور است، اظهار داشت: افراد معترض به رأی هیئت نظارت، می‌توانند شکایت خود را در سامانه ثبت کنند و از بیستم دی تا بیستم بهمن هم هیئت نظارت به این شکایت‌ها رسیدگی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در موضوع زیرساخت‌ها از تیرماه امسال تاکنون جلسات متعددی را برگزار کردیم و در خیلی از شعب اخذ رأی باید ارتباطات موبایلی و خط تلفنی را داشته باشیم تا دستگاه احراز هویت به صورت برخط کار کند، ادامه داد: با توجه به قانون جدید انتخابات چندین سند هویتی برای اخذ رأی اضافه شده است و مردم می‌توانند از کارت ملی، کارت پایان خدمت، گواهینامه، گذرنامه و شناسنامه برای رأی دادن استفاده کنند.

وی افزود: گرچه کد ملی در سامانه افراد ذخیره است، اما سعی داریم به سامانه انتخابات کشور وصل باشیم تا اطلاعات در سامانه وزارت کشور هم در لحظه بنشیند.

معاون استاندار گفت: تا این لحظه ۷۶۶ شعبه اخذ رأی در استان پیش‌بینی شده که ۴۱۱ شعبه ما ثابت است، ۳۵۵ شعبه هم سیار داریم که ۳۴۹ شعبه شهری و ۴۱۷ شعبه هم روستایی است.

طالبی اضافه کرد: ما هم نمی‌خواهیم مردم برای شرکت در انتخابات در صف‌های عریض و طویل خیلی معطل شوند، بنابراین شعبه‌های اخذ رأی بیشتر شده است تا دسترسی راحت‌تر باشد.

وی ادامه داد: بخشداری‌های ما تا سه ماه قبل هیچ‌کدام به شبکه فیبر نوری متصل نبودند که این مهم در دستور کار قرار گرفت و تا دو هفته دیگر فیبر نوری در بخشداری‌ها متصل و ارتباط امن و مطمئنی را خواهیم داشت.

وی گفت: هیئت بررسی تبلیغات را در استان داریم که برای نامزدها برنامه‌ریزی دارند تا بتوانند از فضاهای تبلیغاتی به صورت عادلانه بهره‌مند شوند و اگر تخلفات تبلیغاتی صورت بگیرد، این هیئت تخلفات را بررسی‌ خواهد کرد.

کد خبر 718349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.