۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۸
برف و کولاک در راه قزوین

مدیرکل هواشناسی استان قزوین از صدور هشدار زرد خبر داد و گفت: از ظهر چهارشنبه تا ظهر جمعه شاهد بارش باران، برف و کولاک در تمام مناطق استان خواهیم بود.

یوسف شیخ‌الملوکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین از صدور هشدار زرد شماره ۳۶ مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان خبر داد و اظهار کرد: از ظهر چهارشنبه، بیستم دی تا ظهر جمعه بیست‌ودوم دی شاهد بارش باران، برف و کولاک در همه مناطق استان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه بارش‌ها همراه با وزش نسبتاً شدید باد و پدیده مه خواهد بود، افزود: این بارندگی‌ها موجب لغزندگی جاده‌ها، اختلال در سفرهای بین شهری به‌ویژه در عبور از گذرگاه‌های کوهستانی، کاهش دید افقی و آب‌گرفتگی عمومی خواهد شد.

عضو ستاد هماهنگی پاسخ به عملیات بحران استان قزوین با تاکید بر لزوم رعایت احتیاط لازم در سفرهای برون‌شهری و درون‌شهری خاطرنشان کرد: اجتناب از سفرهای غیرضروری، رعایت نکات ایمنی و تجهیز خودروها به وسایل زمستانی باید در دستور کار مردم به ویژه هم‌استانی‌ها باشد.

شیخ‌الملوکی ادامه داد: با توجه به بارش برف و کولاک مردم به ویژه کوهنوردان و گردشگران باید از صعود به ارتفاعات و انجام کار در اماکن و نقاط مرتفع اجتناب کنند و با توجه به تشدید برودت هوا باید در مصرف حامل‌های انرژی مدیریت به خرج دهند.

وی با اشاره به ضرورت اتخاذ تمهیدات لازم در بخش‌های خدمات‌شهری، راهداری و کشاورزی گفت: راهداری و شهرداری باید برای پیشگیری از سوانح و تصادفات رانندگی ناشی از لغزندگی اقدامات پیشگیرانه داشته باشند و جهاد کشاورزی هم باید برای جلوگیری از سرمازدگی محصولات کشاورزی و گلخانه‌ای اقدام کند.

کد خبر 718348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.