۵۱ هزار نهال تا پایان سال در تیران و کرون غرس می‌شود

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تیران و کرون گفت: پویش همگانی کاشت درخت در این شهرستان تشکیل و تا پایان امسال ۵۱ هزار نهال غرس می‌شود.

مصطفی یزدانی در گفت‌وگو با ایمنا در اصفهان، با اشاره به طرح ملی کاشت یک میلیارد درخت نهال در سراسر کشور اظهار کرد: متناسب با ظرفیت و نیاز هر منطقه سهمیه‌ای پیش‌بینی شده که در طول چهار سال انجام بشود.

وی با بیان اینکه سهمیه برای استان اصفهان پیش‌بینی شده که در بین شهرستان‌ها توزیع شده، افزود: تیران و کرون مأموریت کاشت ۵۱ هزار اصله نهال درخت را بر عهده دارد که از یک ماه گذشته تاکنون در حال انجام است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تیران و کرون ادامه داد: پویش مردمی در این شهرستان تشکیل شده که تا پایان امسال با مشارکت عمومی این میزان درخت در مناطق مختلف از جمله شهرک‌های صنعتی غرس خواهد شد.

وی با بیان اینکه این پویش جریان مردمی ایجاد کرده، تصریح کرد: مراحل کاشت و نگهداری درختان توسط مردم و نهادهای محلی از جمله شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و شهرک‌های صنعتی انجام می‌شود.

یزدانی اضافه کرد: بخش عمده‌ای از درختان در مجاورت شهرک‌های صنعتی، پارک‌ها و بوستان‌ها کاشته می‌شود، از این رو نگهداری آن توسط نهادهای متولی انجام می‌گیرد.

وی با اشاره به جریان مردمی که در غرس درختان در تیران و کرون ایجاد شده، خاطرنشان کرد: درختان مثمر و غیرمثمر کاشته می‌شود که مصرف و نیاز آب آن‌ها کم بوده و با محیط سازگار هستند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تیران و کرون به همکاری مدارس در اجرای این پویش اشاره کرد و اذعان داشت: دانش‌آموزان در پویش مردمی برای کاشت درخت مشارکت دارند و جریان مؤثری ایجاد خواهد شد که فرهنگ سازی برای غرس نهال و حفاظت از آن ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه کشورمان نیاز بیش از این حد به کاشت درخت دارد، گفت: این اقدام در تمیزی هوا و کاهش آلایندگی‌ها نقش خواهد داشت و طبیعت را برای زندگی سالم حفظ می‌کند.

کد خبر 718171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.