آغاز ساخت ۵۴۷۰ متر زیرگذر و تونل در شیراز با استقرار شورای ششم

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز در تشریح تعداد اجرای زیرگذر و تونل‌ها در دوره فعلی در مقایسه با دوره‌های پیش گفت: با استقرار شورای ششم و شهرداری ۵۴۷۰ متر طول اجرای زیرگذر و تونل آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس، محمد امین عصر امروز _یکشنبه هفدهم دی_ در صدوچهل‌ودومین جلسه علنی ششمین دوره شورای اسلامی شهر شیراز با ارائه یک گزارش در تشریح پروژه‌های بزرگ مقیاس شهرداری شیراز اظهار کرد: در سال‌های مختلف بودجه عمرانی پروژه‌های بزرگ مقیاس در سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ رشد بسیاری داشته است، به گونه‌ای که این میزان سه برابر افزایش یافت و تا امروز بر اساس عملکرد ۹ ماه، ۶۱ درصد تحقق بودجه داشته‌ایم.

وی افزود: در مجموع قراردادهایی که طی ۹ ماه سال جاری با پیمانکاران منعقد شده است، به مبلغ ۷ هزار و ۶۵ میلیارد تومان بوده است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز در خصوص مصوبات شورا تصریح کرد: تا سی‌ام آذر سال جاری از مجموع ۳۶ مصوبه شورای اسلامی شهر شیراز اجرای ۲۴ مصوبه به صورت صددرصد انجام شد که ۱۲ مورد با ۴۸ درصد پیشرفت بوده است.

امین ادامه داد: این ۱۲ مصوبه پروژه‌هایی است که در حال حاضر عملیات عمرانی آن‌ها در حال اجرا است.

وی در تشریح پراکنش و توزیع پروژه‌های عمرانی بزرگ مقیاس در سطح شهر شیراز، اضافه کرد: ۱۰۱ پروژه بزرگ مقیاس در حوزه معاونت فنی و سازمان عمران داریم که از شمال غرب پروژه زیرگذر گویم تا محدوده جنوب شرق پروژه شهید استوار به همراه تقاطعات اجرایی این پروژه و در قسمت جنوب بزرگراه امام خمینی (ره) در حال اجراست و این موضوع نشان‌دهنده آن است که تمام قسمت‌ها و مناطق یازده‌گانه تحت پوشش پروژه‌های بزرگ مقیاس شهرداری است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز ادامه داد: تا سال ۱۴۰۰ طول بزرگراه‌سازی در شهر شیراز ۳۳ کیلومتر بوده است که از دوره شورای ششم ۴۴ کیلومتر اجرای بزرگراه‌سازی در دستور کار شهرداری قرار گرفت.

امین افزود: اجرای همزمان ۴۴ کیلومتر بزرگراه‌سازی توسط شهرداری شیراز نشان از رشد ۱۴۲ درصدی نسبت به کل سنوات شهرداری شیراز دارد.

بزرگراه ۵۵ متری حافظ به طول ۱۳ کیلومتر، بزرگراه شهید سلیمانی کوهسار مهدی به طول ۷ کیلومتر با ۱۱ تونل و هفت پل بزرگ، بزرگراه شهید استوار به طول شش کیلومتر از اهم بزرگراه‌هایی اجرایی بود که معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز به آن‌ها اشاره کرد.

امین در تشریح زمان‌بندی این پروژه‌های بزرگراهی خاطرنشان کرد: برنامه زمان‌بندی پروژه‌ها نشان می‌دهد که باید ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشیم، اما به دلایلی امروز ۱۴ درصد انحراف داریم و این پیشرفت در حال حاضر ۶۱ درصد است و تمام تلاش شهرداری بر جبران این میزان پیشرفت است.

وی اضافه کرد: تا پیش از دوره ششم شورا و شهرداری تنها ۷۷ تقاطع و پل در شهر شیراز احداث شده بود که به سنوات گذشته برمی‌گردد، اما پس از استقرار شورای ششم احداث ۳۸ تقاطع غیرهمسطح در دستور کار قرار گرفت که هر یک از این تقاطع‌ها معضلات ترافیکی شهر را رفع خواهد کرد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز با بیان اینکه تعدادی از این تقاطع‌ها تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است، افزود: تقاطع مدافعان سلامت، دور برگردان چمران_نیایش، مقاوم‌سازی و تعریض پل سلمان فارسی، زیرگذر جام‌جم از جمله این پروژه‌ها است.

امین در تشریح مقایسه تعداد اجرای زیرگذر و تونل‌ها در دوره فعلی در مقایسه با دوره‌های پیش اظهار کرد: با استقرار شورای ششم و شهرداری ۵۴۷۰ متر طول اجرای زیر گذر و تونل آغاز شد.

وی تاکید کرد: اجرای این میزان پروژه تونل و زیرگذر رشد ۱۳۶ درصدی به دنبال داشت که برای مجموعه شهرداری بسیار حائز اهمیت بوده است تا تحول شهر را شاهد باشیم.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز تصریح کرد: تونل شهید خادم‌الصادق، تونل گلستان، تونل زیر گذر گویم از جمله این پروژه‌ها است.

امین همچنین در تشریح وضعیت پروژه‌های ساختمان‌سازی شهرداری شیراز تصریح کرد: تعداد ۴۰ پروژه مهم و تأثیرگذار داریم که این پروژه‌ها در چند بخش فرهنگ‌سراها، مراکز فرهنگی و هنری و نمایشی، ساختمان آتش‌نشانی و مجموع تفریحی رفاهی و پارکینگ تقسیم می‌شوند.

آغاز عملیات اجرایی فاز سوم ساختمان مرکزی شهرداری شیراز، کلنگ‌زنی پروژه‌های ساختمانی در دهه فجر سال جاری و اجرای جهش آسفالت در سطح شهر شیراز از دیگر موضوعات مورد اشاره معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز در تشریح گزارش عملکرد این معاونت بود.

کد خبر 718155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • صفری IR ۰۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
    1 0
    سلام از همه گفتید. از تقاطع قصرالدشت. جام جم سخنی نگفتید
    • Ali IR ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
      0 0
      سلام، جالب این جاست هیچ اشاره ای نمیکنن که تقاطع غیرهمسطح قصردشت حدود هفت سال هست که مدفون شده و گره ترافیکی کلافه کننده ای درست شده که بدست هیچ شورا و شهرداری تاکنون باز نشده