آخرین مهلت سازمان حج و زیارت برای سفر ارزان کربلا

سازمان حج و زیارت، دی ماه امسال، کاروان‌های عتبات عالیات خود را با تخفیف‌های ویژه‌ای ارائه کرده است. 

کاروان‌هایی که تا ۳ میلیون تومان تخفیف بر روی قیمت آنها لحاظ شده است؛ از طرفی، این سازمان اعلام کرد که از ماه آینده، قیمت تورهای کربلا افزایش پیدا می‌کند. از این رو، آگاهی از جزئیات این تورهای ارزان، ضروری است؛ چرا که متقاضیان سفر به کربلا، به‌خصوص آن دسته از افرادی به‌دلیل هزینه‌های بالای سفر به کربلا نمی‌توانند به این سرزمین مشرف شوند، از این فرصت تکرارنشدنی استفاده کنند.

تورهای تخفیف‌دار کربلا فقط شامل سفرهای زمینی است؟

به نقل از سایت آوای رسم سفر، هم کاروان‌های زمینی و هم کاروان‌های هوایی، شامل تخفیف‌های سازمان حج و زیارت شده‌اند. تور کربلا هوایی که از ماه آینده با قیمت بالای ۱۴ میلیون تومان ارائه شده است، در ۲۰ دی و ۲۱ دی ماه، با قیمت ۱۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان در اختیار مسافران قرار گرفته است. کاروان‌های ۷ شبی که با پرواز فلای بغداد از فرودگاه امام خمینی تهران به سوی نجف راهی می‌شوند.

از طرفی دیگر، کاروان‌های زمینی عتبات عالیات که از این پس، با قیمتی بالای ۷ میلیون تومان قرار است برگزار شود، در ۱۹ و ۲۱ دی با قیمت ویژه ۵ میلیون و ۲۲۰ هزار تومان برای متقاضیان ارائه شده است. تورهایی که با اتوبوس VIP راهی عراق می‌شوند و ۶ شب در این سرزمین اسکان خواهند داشت.

وضعیت هتل‌های اسکان در تورهای ارزان کربلا چگونه است؟

شاید گمان کنید که دلیل این کاهش قیمت‌ها، کیفیت پایین هتل‌های اسکان باشد؛ درصورتی‌که این‌گونه نیست؛ شما در تورهای هوایی ذکرشده در هتل ۵ ستاره اوروک نجف و هتل ۵ ستاره ابراج کربلا اسکان خواهید داشت و اقامت شما در کاظمین نیز در هتل محبوب و پرطرفدار کمیل خواهد بود.

همچنین در تور زمینی ۱۹ و ۲۱ دی ماه، اسکان شما در هتل ۴ ستاره الاماره کربلا خواهد بود که هم‌رده با هتل ابراج کربلا محسوب می‌شود. همچنین اقامت شما در نجف، در هتل ۳ ستاره طوی خواهد بود که در تمامی روزهای سال، انتخاب مسافران زیادی برای اقامت در آن هتل است.

سازمان حج و زیارت چه امکاناتی ارائه می‌دهد؟

مهم‌ترین امکاناتی که سازمان حج و زیارت برای کاروان‌های عتبات عالیات درنظر می‌گیرد، وعده‌های غذایی و بیمه مسافرتی آن است؛ یعنی تمامی وعده‌های غذایی طول سفر شما، بر عهده کاروان است و صبحانه، ناهار و شام شما در عراق، در آشپزخانه مرکزی سازمان حج و زیارت، طبخ و در هتل‌های اسکان شما، سرو می‌شود.

همچنین بیمه مسافرتی شما، شامل خدمات درمانی و جبران آسیب‌های احتمالی می‌شود؛ یعنی درصورتی‌که در طول سفر دچار حادثه شدید، یا از ۲ روز قبل تا ۲ روز بعد از سفر، بیمار شدید، تمامی هزینه‌های درمان شما، رایگان خواهد بود و سازمان حج و زیارت، این هزینه‌ها را پرداخت خواهد کرد.

امنیت سفر، نکته مهم دیگری است که در سفرهای عتبات حج و زیارت وجود دارد؛ به این معنی که در طول سفر به خصوص در زیارت شما در کاظمین و سامرا، نیروهای امنیتی و نمایندگان سازمان حج، تأمین امنیت زائران را برعهده می‌گیرند تا خطر و مشکلی کاروان را تهدید نکند.

برنامه سفر کاروان در شهرهای زیارتی چگونه خواهد بود؟

آخرین مهلت سازمان حج و زیارت برای سفر ارزان کربلا

در این تورهای زمینی پس از اینکه از مرز مهران عبور کردید، راهی نجف می‌شوید تا در مدت ۲ شب اقامت‌تان در این شهر، از زیارت حرم امیرالمومنین (ع) بهره ببرید. همچنین در این میان، به بازدید از اماکن زیارتی چون مسجد کوفه، مسجد سهله، آرامگاه طفلان مسلم نیز خواهید پرداخت؛ بازدیدی که از طرف کاروان خواهد بود. همچنین در این مدت اسکان، می‌توانید از مسجد حنانه، مقبره کمیل و قبرستان وادی‌السلام نیز دیدن کنید.

در تورهای هوایی نیز پس از اینکه پرواز شما در نجف فرود آمد، ۳ شب در این شهر مقدس، اسکان خواهید داشت و طبق برنامه تورهای زمینی، از اماکن زیارتی نجف بازدید خواهید کرد و سپس به سوی کربلا راهی می‌شوید.

در برنامه بازدید شما در کربلا، چه با کاروان هوایی کربلا سفر کرده باشید و چه با کاروان زمینی کربلا، از اماکن مقدسی هم چون حرم امام حسین (ع)، حرم حضرت ابوالفضل (ع)، تل زینبیه، آرامگاه طفلان مسلم و کف‌العباس بازدید خواهید داشت.

در کاروان کربلا زمینی ۱۹ و ۲۱ دی، شما ۴ روز در کربلا ساکن خواهید بود و یک روز آن به زیارت حرم امامین کاظمین، آرامگاه سید محمد و حرم امامین عسکرین در سامرا اختصاص پیدا می‌کند. این درحالی است که در تور هوایی کربلا، ۳ شب در کربلا ساکن خواهید بود و سپس ۱ شب را در هتل کاظمین سپری خواهید کرد و از زیارت حرم امام کاظم (ع)، امام جواد (ع) بهره‌مند خواهید شد؛ همچنین در این مدت، همچون کاروان‌های زمینی، جهت زیارت دوره، به سامرا مشرف می‌شوید.

کلام آخر

در این مطلب، با جزئیات تورهای ارزان حج و زیارت آشنا شدید؛ همان‌طورکه گفتیم این کاروان‌ها به‌طور موقت با تخفیف ویژه ارائه شده‌اند؛ همچنین امکاناتی که برای زائران ارائه می‌دهند، مانند سایر تورهای سازمان حج است تا زائران بتوانند بدون هیچ‌گونه مشکلی، از فضای معنوی حرم امام حسین (ع) و سایر اماکن مقدس این سرزمین، بهره‌مند شوند.

منبع: آوای رسم سفر

کد خبر 718140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۰۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
    0 0
    قیمت ها چرا دوباره داره میره بالا مگه جدیدا نبردن بالا ؟ رسم سفر برای تور کربلا مطمئن هست دوستان ؟ کسی تاحالا ازشون خرید کرده ؟