۸۰ درصد آلودگی هوای تهران مربوط به منابع متحرک است

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: ۷۰ تا ۸۰ درصد از آلایندگی در تهران به دلیل منابع متحرک از جمله خودروها بوده و سهم موتورسیکلت‌ها در این شرایط آلایندگی ۲۰ درصد است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مهدی چمران امروز _یکشنبه شانزدهم دی‌_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در تهران سوخت مازوت برای نیروگاه‌ها استفاده نمی‌شود و گفته شده موارد موجود پلمب شده است.

وی افزود: در استان البرز نیز اعلام شده است که در نیروگاه‌ها از سال قبل تاکنون مازوت سوزانده نشده است و آلودگی دیگر نیروگاه‌هایی همچون شازند نیز به تهران نمی‌رسد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به برقی‌سازی حمل‌ونقل عمومی خاطرنشان کرد: قراردادی میان شهرداری و وزارت صمت برای واردات ۲۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت برقی امضا شده و زیرساخت‌ها توسط وزارت صمت در حال ایجاد است تا مورد بهره‌برداری عمومی قرار بگیرد.

چمران اضافه کرد: وزارت صمت باید کارخانه‌های داخلی را نیز وارد تولید وسایل حمل‌ونقل برقی کند، چراکه وقتی تولید عمده صورت بگیرد، قیمت‌ها نیز کاهشی خواهد شد، ضمن اینکه باید باتری‌ها با قیمت به‌صرفه تولید شود.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی کارخانه بازیافت نخاله‌های ساختمانی اقدامی بسیار مطلوب بوده، اما هنوز طرح جامع پسماند به‌طور کامل در شهر اجرا نشده است، گفت: امید می‌رود شاهد مناظر نازیبا در شهر به واسطه جمع‌آوری پسماند نباشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: طرح‌هایی همچون نُوماند از سال ۱۳۸۲ دنبال شده است و امید می‌رود روند اجرای آن تداوم پیدا کند و به نتیجه برسد.

کد خبر 718027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.