مجلس باید بودجه شرکت‌های دولتی و بانک‌ها را بررسی کند

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس گفت: کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال آینده باید به گزارش دیوان محاسبات درباره بودجه شرکت‌های دولتی و بانک‌ها توجه کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حسینعلی حاجی‌دلیگانی در جلسه امروز _یکشنبه هفدهم دی_ مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی اظهار کرد: دولت مکلف است گزارش عملکرد بودجه شش ماهه نخست شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت را به مجلس شورای اسلامی ارائه دهد و کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی هم باید بلافاصله این گزارش را بررسی و سپس به دیوان محاسبات ارسال کند تا دیوان محاسبات هم نظر خود را در این زمینه ارائه کند.

وی بیان کرد: گزارش کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی درباره بودجه شرکت‌های دولتی به دیوان محاسبات ارسال شده و دیوان محاسبات هم نظر خود را در این زمینه اعلام کرده است، بنابراین گزارش دیوان محاسبات باید ملاک بررسی مجلس در لایحه بودجه سال آینده باشد.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: از آنجا که بخش عمده‌ای از بودجه مربوط به بودجه شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت است، لازم است کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ به گزارش دیوان محاسبات درباره بودجه شرکت‌های دولتی توجه کند و این موضوع در رسیدگی به لایحه بودجه سال آینده لحاظ شود.

محمدباقر قالیباف در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: پیگیری می‌کنیم که این گزارش در کمیسیون تلفیق لایحه بودجه مورد توجه قرار گیرد.

منبع: مهر

کد خبر 717992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.