صدور گزارش دستور تهیه نقشه، قابلیت جدید شهرسازی الکترونیک اصفهان

قائم‌مقام مدیریت شهرسازی الکترونیک شهرداری اصفهان با بیان اینکه در راستای تکریم ارباب‌رجوع و ارتقای سطح کیفی خدمات غیرحضوری شهرسازی اقدام جدیدی صورت گرفته است، گفت: صدور گزارش دستور تهیه نقشه، قابلیت جدید شهرسازی الکترونیک اصفهان است.

عباس افرادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: یکی از اقداماتی که توسط شهرساز مناطق در سامانه اصنو به‌صورت روزانه انجام می‌گیرد، تعیین تکلیف چک‌لیست‌های مورد نیاز و سپس ارسال درخواست به کارتابل مالک جهت بارگذاری نقشه‌های معماری بوده است.

وی افزود: در این مرحله شهرساز مناطق، چک‌لیست شماره ۱۰ با عنوان «دریافت جدول زیربنا و فایل بارگذاری شده نقشه معماری» وجود دارد که پس از تعیین تکلیف چک‌لیست‌ها، شهرساز منطقه باید نسبت به درج «تأیید» در این چک‌لیست اقدام کند.

قائم‌مقام مدیریت شهرسازی الکترونیک شهرداری اصفهان ادامه داد: در این زمان ضمن درج خودکار گزارش «دستور تهیه نقشه» در آرشیو پرونده و ارسال درخواست به کارتابل مالک برای بارگذاری فایل نقشه معماری خود مطابق با ضوابط، پیامکی حاوی لینک گزارش دستور تهیه نقشه با متن برای مالک ارسال خواهد شد تا نیازی به مراجعه به شهرداری و دریافت این گزارش وجود نداشته باشد.

افرادی بیان کرد: این اقدام می‌تواند به کاهش مراجعات حضوری شهروندان به مناطق کمک بسیاری کند؛ البته تلاش می‌شود تمام اقدامات به‌صورت الکترونیکی و کارتابل‌محور توسط همکاران در مناطق صورت پذیرد.

وی گفت: امضای ذیل گزارش دستور تهیه نیز همچون اکثر گواهی‌های صادرشده حذف شده و این گواهی دارای رمزینه پاسخ سریع (QR code) بوده است که شهروندان می‌توانند از طریق خدمت «تصدیق گواهی»، اصالت گواهی‌های صادرشده را بررسی و تأیید کنند.

قائم‌مقام مدیریت شهرسازی الکترونیک شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: حذف کارت گذربندی فیزیکی، درج خودکار کارت گذربندی الکترونیک، دستور تهیه نقشه و دیگر استعلامات در آرشیو الکترونیکی پرونده و خدمت تصدیق گواهی، یکی از ده‌ها اقدام صورت گرفته در راستای حذف گردش فیزیکی پرونده در شهرداری و گام نهادن در مسیر تکریم بیش از پیش ارباب رجوع و ارتقای سطح کیفی خدمات غیرحضوری ارائه شده است.

وی تاکید کرد: صدور گزارش دستور تهیه نقشه، قابلیت جدید شهرسازی الکترونیک اصفهان است.

کد خبر 717814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.