رونمایی از طرح جدید نظافت شهری پایتخت

معاون اجتماعی و فرهنگی سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران از آغاز تحول در نظافت شهر خبر داد و گفت: سال جاری مبلغ قراردادها نسبت به گذشته ۳۷ درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سکینه بدرلو با بیان اینکه در پویش امید و افتخار مدیریت یکپارچه رفت‌وروب شهر تهران آغاز شد، اظهار کرد: در گذشته قرارداد پیمانکاران ۱۴۸ پیمان بود، در حالی که ۲۲ منطقه داریم که به‌دلیل ضعف‌ها، تعداد قراردادها و مدت قراردادها (یک‌ساله) با چالش‌های زیادی روبه‌رو است.

وی با اشاره به‌مدت قراردادها با پیمانکاران افزود: کوتاه بودن زمان قرارداد باعث شده بود تا پیمانکاران قدرت ریسک‌پذیری در سرمایه‌گذاری مطلوب را از دست بدهند، چراکه پیمانکاران نمی‌دانستند در محدوده قرارداد فعلی سرمایه‌گذاری کنند یا خیر و اینکه آیا سال آینده هم همین محدوده را در اختیار دارند؟

معاون اجتماعی و فرهنگی سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با اشاره به صحبت‌های خود به سایر نقاط ضعف قراردادهای تنظیف شهر خاطرنشان کرد: وضعیت کارگران و پاکبانان نامطلوب بود و رقابتی نیز بین پیمانکاران وجود نداشت.

بدرلو ادامه داد: نحوه کشف قیمت از معیار مناسبی برخوردار نبود که باعث شد هر پیمانکار رقم‌های مختلفی را دریافت کند، در واقع می‌توان این‌طور عنوان کرد که قیمت‌گذاری‌ها واقعی نبود و عدالت نیز برقرار نمی‌شد که در این طرح، بر اساس جغرافیا و جمعیت منطقه و طبق بررسی مناطق اطراف، قیمت‌گذاری صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در این طرح در ۱۴ پیمان در مدت زمان سه سال قراردادها منعقد می‌شود، اضافه کرد: از محاسن طرح جدید این است که پرداختی کارگران و پاکبانان افزایش خواهد یافت تا انگیزه بیشتری نسبت به‌کار خود داشته باشند و عملکرد خوبی را ارائه دهند.

تهیه ۶۰۰ خودروی صفر برای نظافت شهر

معاون اجتماعی و فرهنگی سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران تاکید کرد: نظام تحول امور رفت‌وروب، نظافت و مدیریت پسماند شهر تهران در واقع مدیریت یکپارچه شهری را رقم زده است که برای نخستین‌بار در سازمان پسماند اجرا می‌شود.

بدرلو ادامه داد: قراردادها از نیمه اول دی‌ماه ابلاغ شده و مدت قراردادها نیز سه ساله است که همین مسئله موجب شد پیمانکاران انگیزه بگیرند و تجهیزات و خودروهای مکانیزه صفر تهیه کنند.

وی با بیان اینکه تا این لحظه خودروهای صفر در حوزه پسماند نداشتیم، ادامه می‌دهد: تمام خودروها مدل‌هایی قدیمی داشتند که پس از انعقاد قراردادهای جدید، حدود ۶۰۰ خودروی صفر به ناوگان رفت‌وروب شهر تهران اضافه شد که بخشی از طریق بخش خصوصی و بخشی نیز توسط خود سازمان مدیریت پسماند تهیه شده است.

معاون اجتماعی و فرهنگی سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران اضافه کرد: بر اساس این طرح، مسافت ۱۰ تا ۱۳ هزار متر مربعی برای کارگران مشخص شده است و این مقدار برای کوچه‌هایی که عرض بیشتری دارند، متفاوت است.

بدرلو گفت: این امر موجب می‌شود که قیمت واقعی نظافت شهر استخراج شود و به ازای میزان رفت‌وروب به پیمانکاران پول پرداخت شود؛ سال‌های گذشته این‌گونه نبوده است، اما سال جاری علاوه بر این مبلغ، قراردادها نسبت به گذشته ۳۷ درصد افزایش داشته است.

منبع: همشهری

کد خبر 717722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
    0 0
    تمام این کارها بیخودی وپرکردن جیب شرکتهای خانوادگی است .تاموقعی که این شرکتها جمع آوری نشوندوکارگران استخدام نشوندتا به آینده شغلی خودامیدوارباشند.وحقوقهایشان به اندازه سختی کارشان باشد.وفرقی بین آنها ودیگرکارکنان شهرداری نباشدوبه آنها به چشم حمال نگاه نکنند.کارخوب انجام نمیشود. هرچندبعدازاستخدام کارگران مدیریت درست هم نیاز است. شایدبارمالی بیشتری هم داشته باشد.ولی مطمئن باشیدکارخیلی خیلی بهتر انجام میشود.