در راه رسیدن به قله باید سختی‌ها و کارشکنی‌ها را تحمل کنیم

امام جمعه اهواز گفت: همانگونه که رهبر انقلاب فرمودند به قله نزدیک شدیم، در راه رسیدن به قله باید سختی‌ها و کارشکنی‌ها را تحمل کنیم چرا که قطعاً به قله خواهیم رسید و همانگونه که امام راحل(ره) فرمودند انقلاب ما صادر می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از خوزستان، سید محمدنبی موسوی فرد امروز _جمعه پانزدهم دی_ در خطبه‌های نماز جمعه اهواز اظهار کرد: خداوند متعال در درون هر انسان یک شبه پیامبر قرار داده است، دو حجت ظاهر شامل پیامبران و حجت باطن عقل انسان است که اگر مورد عنایت قرار گیرد و محور تربیت را بر سمت سوی جامعه اسلامی و یاوران امام زمان (عج) قرار گیرد چرا که پیوند با اهل بیت از جمله شاخص‌های اصلی افراد منتظر است.

وی افزود: دوری از گناه، نافرمانی از خداوند مهمترین عوامل سقوط بشریت هستند، انسان و سالک به سمت خدا باید از گناه اجتناب کند و با اصلاح انگیزه‌ی اعمال و با خلوص نیست کاری جز اطاعت از خدا نداشت باشد، این عوامل از جمله ویژگی‌های افراد منتظر است، شناخت و معرفت جایگاه ویژه‌ای دارد و اگر انسان منتظر خطوط قرمز را نشناسد ممکن است به شکستن حریم امن الهی گرفتار شود.

امام جمعه اهواز با اشاره به اینکه در موضوع حجاب باید به عقل رجوع کرد، ادامه داد: حجت باطن انسان همان عقل او است و به حکم آن از هر چیز گران‌بها محافظت بیشتری می‌شود، همانگونه که مردها از لحاظ قورت جسمی از زنان برتری دارند، زنان نیز از لحاظ زیبایی و ظرافت بسیار با ارزش هستند که باید از آن حفاظت شود، زن یک وجود با ارزش است که باید از آن حفظ و حراست شود، استکبار جهانی در رأس آن آمریکا و جاهلیت مدرن ارزش و اعتبار زن را به جلوه‌نمایی خود در مقابل مردان می‌دانند و زن را وسیله‌ای برای ارتزاق و لذت رانی قرار می‌دهند.

وی با اشاره به سخنان امام خمینی (ره) در خصوص قرآن کریم، توضیح داد: مهمترین مأموریت قرآن کریم انسان سازی است، زن هم می‌تواند انسان ساز باشد وقتی زن می‌تواند پیامبر و شهید تربیت کند باید تمام وقت را صرف رشد جامعه انسانی کند چرا که دشمن در تلاش است با منحرف کردن او را به سمتی سوق دهد که از این هدف باز بماند.

لزوم استمرار در امر به معروف و نهی از منکر در مسئله حجاب

موسوی فرد با اشاره به موارد ۱۸ گانه امر به معروف و نهی از منکر ادامه داد: مسئله حجاب در رأس این امور قرار دارد و نباید برای انجام امر به معروف و نهی از منکر بهانه تراشی کنیم و هرکسی که بدون افراط و تفریط امر به معروف کند مورد حمایت ما قرار دارد. نباید کار به جایی برسد که مردم بی تفاوت شوند برای این‌کار نیازمند استمرار در تذکر هستیم تا در نهایت بی حجابی از بین برود.

وی با اشاره به اهمیت انتخابات در کشور، ادامه داد: انتخابات پیش روی اهمیت زیادی دارد به همین دلیل است که مقام معظم رهبری از ابتدای سال در سخنان خود از این انتخابات صحبت کرده و چهار رویکرد مشارکت پرشور، رقابت سالم، سلامت و امنیت کامل را برای آن در نظر گرفته است، مسئولین نیز باید با تسهیل امور مردم و حذف همیشگی کاغذبازی‌های اداری زمینه حضور پرشور را فراهم کنند نباید برخی از مدیران خود را از مردم مخفی کنند و این امر مورد قبول نظام اسلامی نیست، مسئولین بدانند که با شعار نمی‌توان قشر خاکستری جامعه را پای صندوق رأی بیاورند.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان خاطرنشان کرد: همانگونه که رهبر انقلاب بیان کرده‌اند به قله نزدیک شدیم، در راه رسیدن به قله باید سختی‌ها و کارشکنی‌ها را تحمل کنیم چرا که قطعاً به قله خواهیم رسید و همانگونه که امام راحل (ره) فرمودند انقلاب ما صادر می‌شود چرا که تفکری که زیر با ظلم و ستم نرود به هرکجا که معرفی شد مورد استقبال قرار می‌گیرد، این در حالی است که دشمن با انجام کارهایی مانند ترور به دنبال این است تا با در دست گرفتن تحرکات اجتماعی آن را به سمت آشوب در جامعه بکشاند.

کد خبر 717569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.