از کرمان تا عرش| تشییع شهدای حادثه تروریستی کرمان در جوار مزار سردار

آئین تشییع شهدای حادثه تروریستی کرمان برگزار شد و شهدای حادثه تروریستی کرمان در جوار مزار سردار سلیمانی آرمیدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، پیش از ظهر امروز _جمعه، پانزدهم دی_ آئین تشییع شهدای حادثه تروریستی کرمان با ورود پیکر پاک شهیدان به مصلای امام علی (ع) آغاز شد.

زیارت سحرگاهی رئیس‌جمهور بر مزار سردار سلیمانی

صبح امروز رئیس جمهور که به منظور شرکت در مراسم بزرگداشت شهدای جنایت تروریستی کرمان به این شهر سفر کرده بود، به گلزار شهدای کرمان رفت و نماز صبح خود را پس از زیارت مزار حاج قاسم سلیمانی در گلزار شهدا اقامه کرد.

۹:۰۰ - تشییع شهدا به‌صورت خودرویی برگزار می‌شود

براساس اعلام مسئولان استان کرمان، شهدای انفجار تروریستی کرمان پس از مراسم وداع در مصلا، به صورت خودرویی تشییع و خاکسپاری با حضور خانواده‌ها در گلزار شهدا برگزار می‌شود و از مردم خواسته شده با توجه به محدودیت فضا و نظم‌بخشی در زمان تدفین در گلزار شهدا حضور نیابند.

۹:۳۰ - ورود خانواده شهدا به مصلی کرمان

سکوت مسیر را گریه‌های بلند زن و مردی جوان و داغدیده می‌شکند، یک نفر بازوی مرد را گرفته و دست زن به ویلچر مادربزرگ است، مظلومیت خانواده شهدای بی‌گناه دل‌های حاضران را به درد می‌آورد.

۱۰:۰۰- ورود پیکر مطهر شهدای حادثه تروریستی مرمان به مصلی امام علی (ع) کرمان

پیکر مطهر شهدای حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان روی دستان سربازان جان‌فدای ایران‌زمین وارد مصلی می‌شود تا برای وداع با خانواده‌هایشان آماده شوند.

۱۱:۳۰ - بی‌قراری خانواده شهدا در کنار پیکر جگرگوشه‌هایشان

پدر تاب و توان جدایی از پسر را ندارد، داغی که بر قلبش نشسته یک شبه او را پیر کرده، پیکر ۹ نفر از اعضای خانواده‌اش حالا پیچیده در کفن‌های گلگون مقابلش هستند و او برای یک لحظه بیشتر ماندن کنار عزیزانش فریاد میزند؛ غم این مرد طاقت همه را طاق کرده است.

۱۱:۵۰- اقامه نماز بر پیکر مطهر شهدا

تابوت‌های پیچیده در پرچم مقدس ایران کنار هم و در مقابل مردم داغدار کرمان قرار گرفته‌اند، جمعیت قامت به نمازی می‌بندد که یادآور نماز روز ۱۳ دی ۹۸ است، همان گریه‌ها، همان غم، همان مردم… خبر روی خبر، غم روی غم ریخت.

۱۲:۰۰ - انتقال پیکرهای مطهر شهدای کرمان برای تشییع و تدفین در گلزار شهدای کرمان

پس از پایان مراسم وداع و عزادای در مصلی کرمان، پیکر شهدا به سمت گلزار شهدای کرمان منتقل شد تا مراسم تدفین و خاکسپاری فقط با حضور خانواده‌های شهدا انجام شود.

۱۳:۳۰- آماده‌سازی قبور برای خاکسپاری شهدا در گلزار شهدای کرمان

مهمانان عزیز حاج قاسم از راه رسیده‌اند، مزارها یک به یک آماده می‌شوند تا پیکر پاک و بی‌گناه شهدا در جوار مزار شهیدالقدس آرام گیرد.

پس از پایان مراسم وداع در مصلی کرمان، پیکر شهدا به مهدیه مسجد مقدس صاحب الزمان (عج) در گلزار شهدای کرمان منتقل شد تا به مرور مراسم خاکسپاری انجام شود.

۱۵:۳۰- اولین شهید در گلزار شهدای کرمان به خاک سپرده شد

۱۷:۰۰ - دخترک کاپشن صورتی در آغوش مزارش آرام گرفت

رمق آفتاب نیمه دی‌ماه گرفته شده، نوبت به خاکسپاری ریحانه، آن دخترک شهیده گوشواره قلبی رسیده و چه سخت است وداع با فرزندی شیرین زبان؛ امشب ریحانه مهمان حضرت رقیه (س) خواهد بود.

کد خبر 717560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.