زمینه تکریم و آسایش بانوان فعال در حوزه کسب‌وکار را فراهم کنیم

استاندار کردستان گفت: امروز با توجه به شرایط جامعه، زنان بسیاری در حوزه کار، فعالیت و زحمت مضاعف بر عهده دارند، بنابراین شایسته است که جایگاه و مقام این قشر عظیم از جامعه را بزرگ بشماریم و زمینه تکریم، رفاه و آسایش بیشتر را برای آنان فراهم آوریم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی کوشا، امروز _چهارشنبه سیزدهم دی_ در مراسم بزرگداشت روز مادر و دومین کنگره ملی بانوان تأثیرگذار استان کردستان که در محل سالن اجتماعات پیامبر اعظم (ص) برگزار شد، با اشاره به ارتقای جایگاه و نقش زنان در نظام اسلامی اظهار کرد: نامگذاری روز میلاد حضرت فاطمه (س) به نام روز مادر و زن، بهترین انتخاب بوده است، چرا که این بزرگ بانوی جهان اسلام یکی از برترین‌های خلقت به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه گوهر باعظمت وجود زنان تا عمق خلقت بشریت پیش می‌رود، افزود: زنان در اسلام از جایگاه والایی برخوردار هستند.

استاندار کردستان با بیان اینکه حضرت فاطمه (س) نزد پیامبر اکرم (ص) جایگاه ویژه‌ای داشت، تصریح کرد: به نقل از روایات بزرگان اهل تشیع و تسنن و منابع مختلف، به‌طور متواتر به تبیین فضائل وجودی، مقام و شخصیت معنوی حضرت فاطمه زهرا (س) مظهر کمالات الهی، نه تنها برای زن مسلمان یک الگوی بزرگ و بی همتا است بلکه می‌تواند برای تمام زنان عالم اسوه پاکی، عفت و دینداری باشد.

زارعی‌کوشا با بیان اینکه، حضرت فاطمه (س)، بالاترین و برترین موجود در بین مخلوقات برگزیده زنان است، گفت: این مادر فقط مادر حسنین (ع) و زینبین (س) نیست بلکه مادر امت اسلامی محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: امروز با توجه به شرایط جامعه، زنان بسیاری در حوزه کار، فعالیت و زحمت مضاعف بر عهده دارند، بنابراین شایسته است که جایگاه و مقام این قشر عظیم از جامعه را بزرگ بشماریم و زمینه تکریم، رفاه و آسایش بیشتر را برای آنان فراهم آوریم.

به گزارش ایمنا، در این همایش، از مادران، همسران و خواهران شهدای گرانقدر، تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 717188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.