عقب‌ماندگی‌های بخش فرهنگی باید با برنامه‌ریزی دقیق جبران شود

استاندار مرکزی گفت: در بخش فرهنگی عقب‌ماندگی‌هایی وجود دارد که باید با برنامه‌ریزی دقیق جبران شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، فرزاد مخلص‌الائمه امروز _چهارشنبه، سیزدهم دی_ در دومین کنگره بانوان تأثیرگذار استان مرکزی اظهار کرد: نقش زنان به‌ویژه زنان فعال و صاحب ایده در این زمینه بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری بارها جریان نفوذ فرهنگی را در کشور گوشزد کرده‌اند، افزود: به دلیل نفوذ فرهنگی در بخشی از امور باوجود تلاش‌های بسیار نتیجه مورد نظر حاصل نمی‌شود.

استاندار مرکزی تصریح کرد: باید ارزیابی‌ها دقیق‌تر و برنامه‌های مؤثر اجرا شود و در این زمینه از ظرفیت رسانه استفاده شود.

مخلص‌الائمه با بیان اینکه رسانه و فضای مجازی خط مقدم حوزه فرهنگی و اجتماعی است، اضافه کرد: در حوزه فرهنگی دست‌هایی تلاش داشتند که کشور را از جریان اصلی فرهنگی خارج کنند و در برخی از موارد موفق شده‌اند.

استاندار با اشاره به اهمیت بخش فرهنگی کشور گفت: باید توجه داشت در صورتی که فرهنگ کشور هدف قرار گیرد، تمام بخش‌های اقتصادی، اجتماعی، امنیتی و سیاسی هم از آن ثاثیر می‌پذیرند.

مخلص‌الائمه ادامه داد: طبیعی است که اگر کشور در حوزه فرهنگ دچار آسیب شود، بخش‌های دیگر کشور هم دچار آسیب می‌شوند.

وی با بیان اینکه برای جبران تمام عقب‌افتادگی‌ها و انحرافات راه طولانی وجود دارد، بر لزوم هم‌افزایی برای جلوگیری از موازی‌کاری تاکید کرد.

مخلص‌الائمه افزود: امروز ۹ کارگروه در هیئت اندیشه‌ورز استان مرکزی فعال است و باید برای هم‌افزایی این کارگروه‌ها تلاش شود.

وی با بیان اینکه کارگروه رسانه نقش کلیدی دارد و در کنار بازتاب اقدامات انرژی مضاعف ایجاد می‌کند، اظهار کرد: این کارگروه می‌تواند نقش مؤثری را در این راستا ایفا کند، البته دولت در راستای بکارگیری ابزار رسانه برای اطلاع‌رسانی اقدامات خود خوب عمل نکرده است.

استاندار مرکزی افزود: در حوزه تولیدات مربوط به اقلام حجاب و عفاف اقدام بزرگی در استان در حال پیگیری است که در آینده نزدیک از یک مرکز بزرگ در این حوزه رونمایی می‌شود.

تشکیل هشت کارگروه بانوان در استان مرکزی

پروین مفتح‌زاده مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی نیز با بیان اینکه هشت کارگروه بانوان در استان تشکیل شده است، اظهار کرد: از طریق این کارگروه‌ها بانوان توانمند و اثرگذار در بخش‌های مختلف از جمله ورزشی، فرهنگی، اجتماعی، علمی پژوهشی و سیاسی شناسایی و معرفی می‌شوند.

وی افزود: با همکاری بانوان اثرگذار استان مرکزی اقدامات و برنامه‌های مؤثری شامل تهیه بسته فرهنگی با هدف آگاهی‌بخشی و بصیرت‌افزایی برای نوجوانان و جوانان انجام می‌شود.

به گزارش ایمنا، در این نشست، مسئولان کارگروه‌های ذیل هیئت اندیشه‌ورز استان گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های خود ارائه کردند.

کد خبر 717142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.