تولید ۶۰۰ تن ماهی در قفس در گلستان پیش‌بینی می‌شود

مدیرکل شیلات استان گلستان از پیش‌بینی افزایش دو برابری تولید ماهی در قفس در گلستان خبر داد و گفت: سال گذشته حدود ۳۰۰ تن ماهی تولید شد و سال جاری پیش‌بینی می‌شود که این میزان به دو برابر افزایش پیدا کند.

اسماعیل جباری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در گلستان اظهار کرد: روز گذشته بچه ماهیان قزل‌آلا با وزن ۳۰۰ تا ۴۰۰ گرم در قفس و پن توسط پیمانکاران دریا رهاسازی شدند.

وی افزود: از سال ۱۴۰۰ تعداد ۳۱ قفس با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال وارد خلیج گرگان شده است.

مدیرکل شیلات استان گلستان با بیان اینکه غذای این ماهیان با فرمول زیست در دریا تهیه می‌شود، افزود: بنیاد برکت در این زمینه تسهیلات خوبی را به بخش خصوصی داده از این‌رو تعداد سرمایه‌گذاران در این بخش هم افزایش یافته است.

جباری از استقرار ۷۰ قفس و پن در دریا خبر داد و اضافه کرد: با توجه به ورود سرمایه‌گذاران جدید به این حوزه پیش‌بینی می‌شود سال آینده تعداد این قفس‌ها در گلستان به بیش از ۱۰۰ قفس برسد.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته حدود ۳۰۰ تن ماهی تولید شد و سال جاری هم پیش‌بینی می‌شود حداقل دو برابر سال گذشته تولید داشته باشیم.

مدیرکل شیلات استان گلستان بیان کرد: می‌توان در نیمه اول سال ماهی خاویاری و پس از آن در نیمه دوم سال ماهی قزل‌آلا در قفس یا پن پرورش داد؛ از این‌رو به‌تدریج تعداد سرمایه‌گذاران در این حوزه بیشتر می‌شود.

جباری استفاده از قفس و پن را منجر به کاهش صید غیرمجاز دانست و افزود: لایروبی مداوم گرگان رود و احداث سایت پشتیبان کمک به صید در این حوزه می‌کند.

کد خبر 716992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.