ورامینی‌ها اگر صرفه‌جویی نکنند «آب» جیره‌بندی می‌شود

فرماندار ورامین با اشاره به کمبود آب شرب در شهرستان گفت: اگر مردم صرفه‌جویی نکنند با مشکل مواجه خواهیم شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مجید درویشی با اشاره به اینکه سد ماملو به‌طور کلی از مدار خارج شده و دبی چاه‌های موجود در ورامین هم پایین آمده است، اظهار کرد: میزان برداشت آب ما از سد ماملو ۲۰۰ لیتر بر ثانیه بود؛ بنابراین اگر در دی‌ماه بارندگی اتفاق نیفتند باید آب را در ورامین جیره‌بندی کنیم.

وی با بیان اینکه در وضعیت فعلی به خاطر مصرف کم و مقابله با انشعابات غیرمجاز و تنظیم فشار آب در حال کنترل اوضاع هستیم، افزود: ما سناریوهایی برای حداقلی کردن بحران کم‌آبی طراحی کرده‌ایم با این وجود در پیک مصرف (اسفندماه) با ظرفیت فعلی با کمبود آب مواجهه خواهیم بود.

فرماندار ورامین از ۳ راهکار «استفاده نکردن از آب شرب برای فضای سبز»، «صرفه‌جویی مردم» و «ایجاد محدودیت برای انشعابات غیرمجاز و باغ ویلاها» برای کنترل وضعیت آب شرب ورامین خبر داد و خاطرنشان کرد: هم‌اکنون استفاده نکردن از آب شرب برای فضای سبز به طور صددرصدی انجام شده است.

درویشی با اشاره به راهکارهای ایجابی، گفت: برای عبور از بحران ایجاد چند حلقه چاه در حال انجام است، البته ما به صرفه‌جویی حدود ۸۰ لیتر بر ثانیه در روز توسط مردم نیازمند هستیم.

وی با بیان اینکه این مقدار صرفه‌جویی سهم مهمی در کنترل بحران آب دارد، تصریح کرد: دبی یک چاه در ورامین در بهترین حالت ۲۰ لیتر بر ثانیه است و میزان صرفه‌جویی مردم می‌تواند برابر ظرفیت چهار حلقه چاه باشد؛ اگر در این مورد فرهنگ‌سازی و هشدارهای لازم داده نشود و اگر مردم صرفه جویی نکنند با مشکل مواجه خواهیم شد.

منبع: فارس

کد خبر 716788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.