شهربانو منصوریان از مادر قهرمان بودن می‌گوید؛ به خاطر پسرم می‌مانم و مبارزه می‌کنم

شهربانو منصوریان، قهرمان ووشوی جهان تاکید دارد مادر بودن تاثیر بسیاری بر موفقیت او داشته، زیرا باعث شده است برای کسب مدال انگیزه داشته باشد.

شهربانو منصوریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به حضور فرزند خود در اردوهای تیم‌ملی اظهار کرد: در اردوهای ملی «آرشام» کنار من بود و پیش از این هم چنین موضوعی در اردوی تیم‌ملی وجود داشت، برخی ورزشکاران همچون طهماسبی به همراه فرزندان خود در اردو حضور پیدا می‌کردند. بی‌شک حضور آرشام تأثیر بسزایی در شرایط مطلوب من داشت؛ چراکه می‌دانستم پس از هر تمرین می‌توانم کنار وی باشم. حتی گاهی پابه‌پای من کنار زمین می‌دوید و همین موارد باعث شد اردوها را با حال مساعد پشت سر بگذارم.

وی با اشاره به تأثیر مادر بودن در کسب موفقیت افزود: مادر بودن تأثیر بسیاری در موفقیت دارد؛ چراکه موجب می‌شود برای کسب مدال انگیزه داشته باشم. برای مثال پس از کرونا علاوه بر اینکه موفق به کسب مدال شدم، با وجود اینکه ۳۷ سال داشتم در ترکیب ثابت حضور پیدا کردم، هرچند که مورد انتقاد بسیاری قرار گرفت. اگر در ترکیب ثابت حضور دارم دلیلی جز پیروزی در تمام مبارزه‌ها ندارد، در وزن ۶۰ و ۶۵ کیلوگرم تمام رقبای خود را از پیش‌رو برداشتم و قول می‌دهم حتی بدون تمرین هم تا چند سال آینده پتانسیل انجام چنین کاری را داشته باشم.

زندگی یک مادر قهرمان دشوار است

منصوریان در تشریح دشواری‌های زندگی یک مادر قهرمان خاطرنشان کرد: زندگی مادر قهرمان دشوار است؛ چراکه باید فرزند و ورزشش از اولویت یکسانی برخوردار باشند.

وی افزود: نباید میان فوتبال و سایر ورزش‌ها تفاوتی قائل شد. باید بهترین شرایط برای ورزشکاران فراهم شود تا فرزندان آن‌ها به پدر و مادر خود افتخار کنند. فرزندان بازیکنان فوتبال بهترین شرایط را تجربه می‌کنند در صورتی که یک رزمی‌کار اگر بخواهد در طول روز دو بار فرزند خود را به تفریح ببرد شرایط نامساعدی را باید تجربه کند. در صورتی که تبعیض بین ورزشکاران رشته‌های مختلف وجود نداشته باشد در حیطه ورزش به یک ابرقدرت تبدیل خواهیم شد.

قهرمان ووشوی جهان پیرامون پتانسیل ووشوی بانوان افزود: پیش از این در وزارت ورزش برای مسابقات کامبزگیم پاداش در نظر می‌گرفتند، اما در این دوره از رقابت‌ها با وجود اینکه موفق به کسب مدال طلا شدیم هیچ پاداشی دریافت نکردیم. رسیدگی به ووشو باید بیشتر شود، دختران قدرتمندی در ایران داریم که با حمایت و توجه به جایگاه بالایی دست پیدا خواهند کرد.

به گزارش ایمنا، هرسال در تقویم روز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) تحت عنوان روز مادر شناخته می‌شود و در این بین نقش مادران ورزشکار و درخشش آن‌ها در عرصه‌های ورزشی را نمی‌توان نادیده گرفت. بی‌شک تلفیق روحیه مادرانه و قهرمانی جلوه زیبایی از ورزش بانوان به نمایش خواهد گذاشت و در ماه‌های گذشته کم و بیش شاهد خلق برخی از صحنه‌های زیبا توسط مادران قهرمان بودیم.

حضور فرزند شهربانو منصوریان، ملی‌پوش ووشوی کشورمان کنار وی پیش از اعزام به مسابقات آسیایی، حضور ساره جوانمردی به همراه فرزند خود روی سکوی قهرمانی و همراهی فرزند انیس مرادی در تمرینات ذوب‌آهن گوشه‌ای از زندگی یک مادر ورزشکار و قهرمان است که البته دشواری‌های خود را دارد.

کد خبر 716731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.