اعتبارات مناسب برای مرمت مسجدالنبی (ص) و مسجدجامع تخصیص یابد

نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر قزوین گفت: مسجدالنبی (ص) و مسجد جامع از مساجد تاریخی و با ارزش شهر قزوین است که به دلیل برخوردهای سلیقه‌ای وضعیت خوبی ندارند و باید برای مرمت و بهسازی آنها اعتبارات مناسبی تخصیص یابد.

فاطمه اشدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین اشاره به لایحه دوفوریتی مساعدت شهرداری برای کف‌سازی حیاط مسجدالنبی (ص) اظهار کرد: مسجدالنبی (ص) و مسجد جامع از مساجد تاریخی و با ارزش شهر قزوین هستند که به دلیل برخوردهای سلیقه‌ای وضعیت خوبی ندارند و ضرورت دارد تا نگاه ویژه‌ای به آنها داشته باشیم، باید به لحاظ کارشناسی برای بهسازی و کارهای مرمتی این مساجد وارد عمل شد و اعتبارات خوبی در بودجه شهرداری نظر گرفته شود.

وی خواستار ورود نهادهای مسئول در این حوزه شد و گفت: می‌توانیم برای طراحی خوب و فنی فراخوان بدهیم و از شهروندان نیز نظرسنجی کنیم. در ضمن بلاتکلیف رها شدن مسجدالنبی (ص) و عدم توجه به کارهای عمرانی در شأن این شهر و مردم آن نیست و به همین جهت باید بودجه پایداری را در نظر بگیریم.

رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای شهر قزوین همچنین به طرح کمیسیون بانوان در مورد پرداخت هدایای روز زن به بانوان اشاره کرد و گفت: پیشنهاد می‌شود که هدایای روز زن به بانوان و روز پدر به آقایان پرس نل شهرداری قزوین در یک روز و آن هم به مناسبت روز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) با توجه به مقام شامخ مادر به پرسنل محترم پرداخت شود.

لزوم پیگیری حقوقی و قضائی سانحه تصادف پاکبان جوان

اشدری در بخش دیگری از سخنانش بر لزوم پیگیری حقوقی و قضائی سانحه تصادف پاکبان جوان شهرداری قزوین اشاره کرد و گفت: از حقوق اولیه نیروی انسانی شهرداری آموزش اصول فنی و تجربی به کارکنان و مهم‌تر از آن در اختیار گذاشتن امکانات و لوازم ایمنی و تجهیزات مربوط به مشاغل خاص و پر خطر از جمله لباس شبرنگ، دستکش ایمنی، چراغ قوه و ماشین مکانیزه جاروب و جمع‌آوری زباله است.

وی ادامه داد: طبق شواهد موجود هیچیک از این موارد برای این کارگر مظلوم و زحمت کش لحاظ نشده و بنابراین پرداخت دیه، حقوق، مزایا و مستمری مکفی از حداقل حقوق خانواده گرامی این جان‌باخته است.

این عضو شورای شهر با تأکید بر اینکه پیمانکار و مدیریت شهری باید پاسخگو باشند که چرا از خودرو مکانیزه جاروب استفاده نمی‌شود، گفت: در حالی که معابر خطرناک و حادثه خیز باید با استفاده از ماشین‌های پاکسازی رفت‌وروب شود، اما حضور یک پاکبان برای پاکسازی پل به صورت دست، به نظر می‌رسد مرگ عمد اتفاق افتاده است و از همین‌رو باید این موضوع پیگیری شود تا ضمن برخورد با عاملان این حادثه تلخ و ناگوار از این پس شاهد این گونه اتفاقات تأسف بار نباشیم.

کد خبر 716612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.