سامانه الکترونیکی «رشت من» خدمات شهرداری را تسریع می‌کند

شهردار رشت گفت: پنجره واحد خدمات الکترونیکی شهرداری رشت «رشت‌من» نقطه عطفی در جهت نیازهای ارتباطی روزمره شهرداری با شهروندان است و خدمات این نهاد را تسریع می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان، رحیم شوقی امروز _دوشنبه یازدهم دی_ در آئین رونمایی از پنجره واحد خدمات الکترونیک شهرداری رشت «رشت من» در تالار مرکزی شهر، اظهار کرد: ارائه خدمات شهروند سپاری از جمله تصدیق گواهی، اعلام ضابطه هوشمند، بدهی عوارض نوسازی، کسب و پیشه، شناسایی کد نوسازی و امکان ثبت درخواست‌های ۱۳۷ مردمی به صورت الکترونیک از قابلیت‌های این سامانه است.

وی افزود: امکان ثبت درخواست و ثبت اطلاعات توصیفی و تکمیلی معابر بر اساس منطقه شهرداری، رویدادهای علمی و پژوهشی، ایده شهروندی، امکان پرداخت عوارض خودرو، دارای نقشه جامع شهر رشت جهت مسیریابی و یا جستجوی مکان مورد نظر و پلتفرم دو زبانه شهر خلاق خوراک شناسی جهت معرفی غذاها و رستوران‌های استان گیلان و شهر رشت از دیگر قابلیت‌های سامانه الکترونیکی «رشت من» است.

شهردار رشت خاطرنشان کرد: ‎از دیگر بخش‌های میز خدمت رشت سامانه شفافیت است که در آن اطلاعات مربوط به دستورالعمل‌ها، قراردادها، ضوابط شهرسازی و سایر موارد جهت دسترسی شهروندان بارگذاری شده است.

شوقی تصریح کرد: بهبود و تسریع ارائه خدمات شهرداری به شهروندان، افزایش دسترسی آسان شهروندان به خدمات و بدون مراجعه حضوری، امکان دورکاری، برون‌سپاری خدمات به سایر بخش‌ها مانند دفاتر پیشخوان و ارائه خدمات پشتیبانی آنلاین در وب سایت شهرداری از دیگر مزایای سامانه الکترونیکی «رشت من» است.

وی میز خدمت الکترونیکی را یکی از بخش‌های حیاتی شهرداری‌ها دانست و گفت: پنجره واحد خدمات الکترونیکی شهرداری رشت، نقطه عطفی در راستای برطرف کردن نیازهای ارتباطی روزمره شهروندان با شهرداری رشت است.

شهردار رشت با بیان اینکه میز خدمت الکترونیکی می‌تواند بسیاری از کمبودهای موجود در سازمان را به صورت الکترونیکی فراهم کند و در اختیار شهروندان قرار دهد، افزود: راه‌اندازی میز خدمت الکترونیک باعث تسریع در عملکرد کارکنان، رسیدگی به امور شهروندان و کاهش رفت و آمد و اتلاف وقت و ایجاد برداشت شهروندان از شهرداری به عنوان سازمانی پویا، مؤثر و فعال می‌شود.

شوقی، پیاده‌سازی میز خدمت الکترونیکی در راستای کارآمدی بهتر و سریع‌تر خدمت‌رسانی شهرداری‌ها ضروری دانست و گفت: پنجره واحد خدمات الکترونیک شهرداری رشت «رشت‌من» نقش بسزایی در مدیریت زمان رسیدگی به مشکلات و بهبود عملکرد کارکنان دارد.

وی گفت: پنجره واحد خدمات الکترونیک شهرداری رشت «رشت من» در راستای تحقق یکی از وعده‌های داده شده و با حمایت شورای اسلامی شهر و همکاری دفاتر ثبت اسناد و دستگاه‌های مختلف راه‌اندازی شده است.

کد خبر 716599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.