امدادرسانی نجاتگران هلال احمر کردستان به ۱۲۰ نفر حادثه‌دیده

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان از امدادرسانی نجاتگران‌ این جمعیت به ۱۲۰ نفر حادثه‌دیده در آذرماه سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر کردستان، پیام جلالی اظهار کرد: ۴۰ مورد عملیات امداد و نجات در آذرماه سال جاری انجام شد که شامل ۳۲ عملیات جاده‌ای، سه مورد مراجعات حضوری، سه مورد حوادث شهری، یک ریزش آوار و یک مورد کوهستان بوده است.

وی افزود: طی این عملیات‌ها ۱۳۴ نفر نیروی عملیاتی در قالب ۴۴ تیم امداد و نجات با بکارگیری ۲۱ دستگاه آمبولانس به ۱۱۷ نفر آسیب دیده خدمات ارائه دادند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان ادامه داد: بر اثر این حوادث ۱۱۷ نفر مصدوم شدند که نیروهای هلال احمر ۱۶ نفر از این مصدومان را به مراکز درمانی انتقال دادند و به پنج نفر در محل حادثه خدمات امدادی ارائه و ۱۴ نفر نیز رهاسازی شدند.

جلالی تصریح کرد: امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر کردستان به صورت شبانه‌روزی آماده ارائه خدمت به هموطنان هستند و در صورت گرفتار شدن مردم در سوانح و حوادث با اطلاع به ۱۱۲ تیم‌های امدادی جهت ارائه خدمات در کمترین زمان به محل اعزام می‌شوند.

به گزارش ایمنا، در حال حاضر حدود یک هزار امدادگر و نجاتگر سازماندهی شده و در حوزه جوانان و داوطلبان نیز ۱۰ هزار نفر در جمعیت هلال احمر استان کردستان عضویت دارند.

کد خبر 716587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.