ثبت بیش از ۱۰ هزار ولادت در خراسان شمالی طی سال جاری

مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی از ثبت بیش از ۱۰ هزار ولادت در استان طی سال جاری خبر داد و گفت: طی این مدت بیش از ۵۳۰۰ پسر و ۴۸۰۰ دختر به دنیا آمده‌اند.

علی زاهدی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خراسان شمالی با اشاره به فرارسیدن ایام ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار کرد: اسامی فاطمه و زهرا در صدر اسامی منتخب فرزندان دختر میان خانواده‌های استان خراسان شمالی از ابتدای تأسیس ثبت احوال است.

وی افزود: در حال حاضر جمعیت زنان استان ۴۹۹ هزار و ۹۰۹ نفر است که در مجموع ۱۳۴ هزار و ۱۹۷ نفر نام مبارک فاطمه، زهرا و ترکیبات آن‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.

مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی با بیان اینکه معادل ۲۷ درصد از کل جمعیت بانوان استان دارای این نام‌ها هستند، خاطرنشان کرد: از این تعداد نام فاطمه با فراوانی ۷۴ هزار و ۹۶۸ و زهرا با فراوانی ۵۷ هزار و ۵۲۸ و فاطمه زهرا با فراوانی ۱۷۰۱ هستند.

زاهدی‌نیا تصریح کرد: در میان اسامی منتخب استان از ابتدای تأسیس ثبت احوال، اسامی فاطمه و زهرا به ترتیب در جایگاه اول و دوم قرار دارند که این امر نشان‌دهنده علاقه و ارادت مردم استان به خاندان عصمت و طهارت و در واقع بیانگر رفتارهای فرهنگی مردم بر اساس آموزه‌های دینی است.

وی گفت: در ۹ ماه سال جاری، ۱۰ هزار و ۱۴۶ واقعه ولادت به ثبت رسیده که تعداد ۵۳۰۹ واقعه ولادت مربوط به پسران و تعداد ۴۸۳۷ واقعه ولادت مربوط به دختران بوده است.

کد خبر 716393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.