فعالان صنعت کاشی و سرامیک یزد تحت فشار هستند

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد گفت: صادرات صنعت کاشی و سرامیک استان نیز در حدود ۲۲۰ میلیون دلار است و با این وجود این دو صنعت در استان به‌شدت تحت فشار هستند، اگر این فشار ادامه یابد به صادرات استان ضربه وارد خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد، نشست هم‌اندیشی رؤسای تشکل‌های اقتصادی، جمعی از کارآفرینان و مدیران صنایع استان یزد با حضور استاندار، نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی و تعدادی از مدیران دستگاه‌های اجرایی به میزبانی اتحادیه صادرکنندگان برگزار شد.

سید علی‌اکبر کلانتر، رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد، در این نشست صادرات را از ارکان مهم تولید دانست و اظهار کرد: باید مسائل مربوط به صادرات حل شود مسائلی که سال‌ها است در جلسات و کارگروه‌های مختلف مطرح شده، اما حل نمی‌شود.

وی افزود: صادرات صرفاً یک کلمه نیست، بلکه یک فرایند علمی است که باید نسبت به آن آگاهی یافت. برای صادرات یک کالای مناسب با توان رقابتی در بازار، تولیدات باید از کیفیت بالایی برخوردار بوده، همچنین قیمت مناسبی داشته باشد.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد گفت: در حال حاضر برخی از کالاهای تولید داخلی به دلایل مختلف اقتصادی، تحریم و عدم دسترسی به دانش روز، از کیفیت نسبتاً پایینی برخوردار است و لازمه افزایش کیفیت حل شدن مسائل و مشکلات مربوط به تولیدکنندگان است.

کلانتر خاطرنشان کرد: در ایران تولیدکنندگان و صنعتگران ۲۰ درصد بیش از سایر کشورها برای واردات مواد اولیه لازم خود هزینه می‌کنند. صادرات یک امر لحظه‌ای نیست و مدت زمان طولانی صرف آمادگی مقدمات ضروری آن می‌شود و اگر ناگهان با صدور آئین‌نامه‌ای در این روند اختلال ایجاد شود تلاش یک‌سال یک تولیدکننده نابودشده است.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد همچنین با اشاره به نقش مهم صنایع فولادی و فلزی و کاشی و سرامیک در صادرات استان متذکر شد ۵۶ درصد صادرات استان بر عهده‌ی صنایع فولاد و فلز است، یعنی حدود ۴۸۰ میلیون دلار از ۸۶۰ میلیون دلار صادرات استان یزد در سال ۱۴۰۱ را فولادی‌ها به خود اختصاص داده‌اند.

کلانتر گفت: صادرات صنعت کاشی و سرامیک استان نیز در حدود ۲۲۰ میلیون دلار بوده است، با این وجود این دو صنعت در استان به‌شدت تحت فشار هستند و اگر این فشار ادامه یابد به صادرات استان ضربه وارد خواهد شد.

کد خبر 716327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.