ساخت و ساز شهری در قم منطبق با فرهنگ این شهر باشد

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) گفت: هر اقدامی در حیطه ساخت و ساز یا اقتصاد شهر قم باید با فرهنگ ویژه این شهر همخوانی داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قم، آیت الله سید محمد سعیدی امروز – یکشنبه دهم دی ماه - در جلسه با بانوان فعال و موفق استان قم که در سالن جلسات محراب حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار شد، با اشاره به فرارسیدن سالروز ولادت حضرت زهرا (س) اظهار کرد: ایشان مطابق قرآن و روایات الگوی تمام زنان و مردان هستند.

وی با اشاره به اینکه امام زمان (عج) نیز مادرشان حضرت زهرا (س) را الگوی خود معرفی کردند افزود: در سالروز ولادت ایشان باید به این مسئله تاکید کنیم که همه مردان و زنان باید از زندگی این بانوی بزرگوار الگو بگیرند.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه دغدغه مشترک بسیاری از فعالین امور زنان مسئله حجاب و عفاف است اظهار داشت: شهر قم قابل قیاس با دیگر شهرها نیست و آشیانه اهل بیت معرفی شده است و نباید بپذیریم که آسیب‌هایی که در دیگر شهرها وجود دارد در قم هم دیده شود.

آیت الله سعیدی ادامه داد: شهر قم پایگاه نشر معارف اهل بیت است و دیرباز نیز چنین نقشی داشته است و به همین دلیل هیچ گاه نمی‌توان خصوصیات قم را با دیگر شهرها مقایسه کرد. شهر قم در تمام خصوصیات باید الگوی دیگر شهرها باشد.

وی با اشاره به اینکه ارزش و کرامت شهرها به انسان‌هایی است که در آن زندگی می‌کنند و به فرهنگ عمومی مردم است اضافه کرد: شهر فقط کالبد و فضای شهری نیست، اینها مهم است اما وقتی از شهر قم صحبت می‌کنیم، سبقه فرهنگی و ارزش معنوی این شهر جایگاه ویژه‌ای دارد.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) با اشاره به اینکه باید فرهنگ قم را به تمام ساکنان و زائران این شهر معرفی کرد گفت: همانطور که گاهی مکان‌هایی قوانین خاص دارد، شهر قم نیز به دلیل موقعیت ویژه‌اش قوانین و عرف خاص خود را دارد که انتظار می‌رود رعایت شود.

آیت الله سعیدی خاطرنشان کرد: شناساندن جایگاه قم و وجهه فرهنگی این شهر امروزه یکی از وظایف تمام دستگاه‌ها است.

وی با اشاره به اهمیت وجود رنگ و بوی فرهنگی و مذهبی در ورودی‌های شهر قم اظهار کرد: صنایعی که در این شهر فعال می‌شوند، نیز باید با اقتضائات فرهنگی شهر قم سازگار باشد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان قم با اشاره به اینکه برای ترویج فرهنگ سه کانون اساسی در جامعه وجود دارد گفت: خانواده، مدرسه و مسجد سه کانون اساسی فرهنگی هستند که تقویت هر یک از اینها می‌تواند به ارتقای فرهنگی جامعه کمک کند و آسیب در هر کدام نیز به فرهنگ عمومی مردم آسیب خواهد زد.

آیت الله سعیدی با اشاره به قدرت نرم زنان در جامعه خاطرنشان کرد: زنان تربیت نسل‌ها را به عهده دارند و این قدرت نرم از بسیاری از قدرت‌های سختی که ارگان‌های مختلف جامعه دارند، اثرگذاری بیشتری دارد.

کد خبر 716309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.