تکلیف آلودگی هوای تهران یک‌بار برای همیشه روشن شود

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: در سنجش علت آلودگی هوای تهران هر سال موارد جدیدی مطرح می‌شود، اما لازم است تکلیف آلودگی هوای تهران یک بار برای همیشه روشن شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری تهران، جعفر بندی‌شربیانی امروز _یکشنبه دهم دی‌_ در دویست‌وچهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه آلودگی هوا در پایتخت بیش از دو دهه در فصول سرد سال حساسیت پیدا می‌کند، اظهار کرد: اظهار نظرهای مختلفی از سوی دستگاه‌های مختلف و متهمان اول موضوع مطرح می‌شود و به‌تازگی معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان محیط زیست عامل آلودگی هوا را زباله‌سوزی در اطراف تهران اعلام کرده است.

وی افزود: به نظر می‌رسد در سنجش علت آلودگی هوای تهران مشکل داریم چون در علت‌یابی هر سال موارد جدیدی مطرح می‌شود، ۲۳ دستگاه در علت آن دخیل هستند و ضرورت دارد که یک‌بار تکلیف را در علت‌یابی آلودگی هوای تهران روشن کنند.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: در ملاقات مردمی که در مناطق مختلف داشتیم، پهنه‌هایی که سطح اشغال آنها در طرح تفصیلی کمتر از ۶۰ درصد وجود دارد را مشکل آلودگی هوا می‌دانند.

شربیانی ادامه داد: ساخت‌وساز بیش از ۱۰ درصد از رواداری منطقه است و این باعث چالش و مشکل می‌شود و شهرداری مناطق نیز نمی‌توانند به آن‌ها پایان کار دهند و باید به کمیسیون ماده ۱۰۰ ارجاع شود که این کمیسیون نیز فقط می‌تواند حکم قلع و قمع صادر کند که باعث افزایش احکام کمیسیون ماده ۱۰۰ می‌شود.

وی تأکید کرد: تقاضا می‌کنیم با تأیید شورا و کمیسیون ماده ۵، لایحه‌ای تنظیم شود تا مشکل شهروندان در حوزه شهرسازی و معماری رفع شود یا کاهش پیدا کند.

کد خبر 716219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.