ثبت نام وام مسکن روستایی ۱۴۰۲ + زمان، مبلغ و شرایط

از امروز (یکشنبه دهم دی‌) متقاضیان تسهیلات روستایی با مبلغ جدید ۳۵۰ میلیون تومان می‌توانند با مراجعه به شعب ۹ بانک عامل درخواست داده و برای نوسازی و ساخت مسکن روستایی استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، چهارم آبان امسال بود که «مهرداد بذرپاش» وزیر راه و شهرسازی از تصویب افزایش وام نوسازی و ساخت مسکن روستایی از ۲۰۰ میلیون تومان به ۳۵۰ میلیون تومان در هیأت دولت خبر داد.

وی با اشاره به سود پنج درصدی تسهیلات مذکور، مصوبه دولت را خبر خوبی برای حوزه مسکن روستایی دانست و اظهار کرد: با افزایش ۱۵۰ میلیون تومانی تسهیلات مسکن روستایی، شاهد رونق بیشتر ساخت‌وساز در روستاها خواهیم بود.

در ادامه، چهارم دی‌ماه بانک مرکزی بخشنامه افزایش سقف فردی تسهیلات مسکن روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر به مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان با نرخ سود پنج درصد را به ۹ بانک ابلاغ کرد. بر این اساس، ۹ بانک عامل ملت، مسکن، تجارت، ملی، صادرات، سپه، رفاه کارگران، کشاورزی و پست‌بانک برای پرداخت تسهیلات جدید مکلف شدند.

در این زمینه، معاون امور مسکن روستایی بنیاد مسکن اظهار کرد: ۹ بانک عامل یاد شده که از سوی بانک مرکزی برای پرداخت این تسهیلات تعیین شده‌اند، از امروز ابلاغ استانی تسهیلات را آغاز کرده‌اند.

«مجید جودی» خاطرنشان‌کرد: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به شعب بانک‌های مذکور، تقاضای خود را برای دریافت تسهیلات ثبت کنند.

وی بیان‌داشت: بنیاد مسکن ۳۵۰ هزار متقاضی را به بانک‌ها معرفی خواهد کرد و هم‌اکنون ۱۰۰ هزار پرونده آماده در همین زمینه وجود دارد و افرادی که درخواست داده‌اند نیز می‌توانند با مراجعه به بنیاد مسکن در استان‌ها و شهرستان‌ها به تکمیل پرونده‌های خود بپردازند.

معاون امور مسکن روستایی بنیاد مسکن ادامه‌داد: آن دسته از متقاضیانی که پیش از این برای دریافت تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی درخواست داده بودند و هنوز این تسهیلات را دریافت نکرده‌اند، وام آنان اتوماتیک‌وار به ۳۵۰ میلیون تومان افزایش خواهد یافت.

به گفته جودی، اقساط بازپرداخت تسهیلات جدید با نرخ سود پنج درصد، حدود سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در ماه خواهد بود.

بر پایه این گزارش، سال گذشته وام مسکن روستایی از ۱۰۰ میلیون تومان به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت، اما امسال از ۲۰۰ میلیون تومان به ۳۵۰ میلیون تومان رسیده است.

کد خبر 716184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 6
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایمان علی IR ۰۶:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
    2 4
    بنام خدا باسلام من از شما مسکن روستایی می خواهم که در آن جا برای زندگی
  • میرولی لطفی IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
    3 4
    باعرض سلام .دوقسط از وام ۲۰۰ میلیونی مسکن روستایی گرفتیم فعلا قرض گرفتیم اسکلت زدیم ونیمه کاره است.یکی از ضامنین مان فعلا هیچ قسطی نگرفته ایا متمم ۳۵۰ میلیونی به ماتعلق میگره لطفا جواب بدین
  • شهسوار IR ۰۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
    2 4
    من دارای 4فرزند سن54 هنوزهیچگونه وامی نگرفته ام خانه ندارم خدا کند بانک ها درحدتوان ما اقدام به این وام و پرداخت کنند چون یک سرپناه برای خانواده واجب است درمحدوده زمدگیش
  • مهراب چاری زهی IR ۰۵:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
    0 0
    وام بنیادمسکن
  • اکبرزارع نظری IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
    0 1
    یک خانه ۱۰۰متری بسازم
  • IR ۰۷:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
    0 0
    در خواست وام روستای هستم
  • رحمان بامری IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
    0 0
    سلام من وام ۲۰۰ ملیونی گرفتم متمم ب من تعلق میگیره خونه ها نصف تموم موندن قسط هارو هم گرفتم
    • امیر هاشی IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
      1 0
      سلام اره تعلق میگیره بهتون ولی اگه قسط سقف رو گرفتی بهتون 100ملیون تعلق میگیره
  • حبیب US ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
    0 0
    پول ندارم مریضم الان بچه ندارم پول ندارم برم دکتر بخدا خونم خوب درست نیست دیکس کمر دارم
  • محسن IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۷
    0 0
    من وامم 100میلییونی بود و متمم200میلییونی بهم تعلق گرفته.هنوز کامل دویست میلییون رو نگرفتم و یک قسط مونده.ایا 350 به من تعلق میگیره