بازپرداخت سالانه ۲۳۰ میلیارد تومان در صورت دریافت فاینانس برای متروی تبریز

عضو شورای اسلامی تبریز از بازپرداخت سالانه ۲۳۰ میلیارد تومان در صورت دریافت فاینانس مترو خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، روح‌الله رشیدی صبح امروز _یکشنبه دهم دی_ در جلسه شورای اسلامی شهر تبریز درباره موضوع تجویز توثیق وثائق و ارائه تعهد بازپرداخت ۵۰ درصدی اصل، سود و هزینه تبعی فاینانس خط دو مترو اظهار کرد: ️در لایحه اول تضمین بازپرداخت اصل و سود و در لایحه دوم هزینه تبعی هم اضافه شده است که لایحه نهایی را باید به فرمانداری اعلام کنیم.

وی افزود: ️در ادوار قبلی نیز فاینانس همواره تأیید می‌شد، اما در هیچ دوره‌ای قرارداد به شورا نیامده است و تنها یک دوره به شورای اقتصاد رفته است که ما هم به دنبال تمدید آن هستیم.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز خاطرنشان کرد: مسئله سوم مباحث حقوقی است و باید مقایسه اصل قرارداد با قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص) با قرارداد کنسرسیوم انجام شود تا دچار چالش حقوقی نشویم، به‌ویژه اینکه قرارداد بین‌المللی است. ️

رشیدی اضافه کرد: اخذ مجوز و ترخیص کالا از گمرک نیز برعهده پیمانکار است، اما در قرارداد اقتصادی آمده است که مترو LC را برعهده گرفته است.

وی تصریح کرد: ️موضوع دیگر این است که ما در هیچ‌کدام از جلسات پیمانکار را ندیده‌ایم، یعنی هیچ جایگاهی برای پیمانکار در نظر نگرفته‌ایم، ️موضوع دیگر نیز مباحث فنی و اصل یکپارچه بودن خطوط شهری بر اساس استاندارد است و با توجه به اینکه با در نظر گرفتن این فاینانس بخشی از خط تکمیل می‌شود، خطوط شهری دیگر یکپارچه نخواهد بود.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز با بیان اینکه ️ما سالانه باید ۲۳۰ میلیارد تومان بازپرداخت داشته باشیم که در توان مالی شهرداری برای پرداخت این مبلغ جای تردید وجود دارد، گفت: ️چنانچه این پول را در حال حاضر به پروژه مترو تزریق کنیم، بسیاری از کارها پیش می‌رود.

رشیدی افزود: ️ما تنها خط دو را نداریم که بگوییم تمام هزینه‌ها را برای این خط پرداخت می‌کنیم، بلکه موضوع اتوبوس‌رانی و خط یک و سه مترو نیز وجود دارد. ️ارزش یوان در برابر ریال از زمان اولین قرارداد فاینانس ۱۴ برابر شده است و مشخص نیست در زمان بازپرداخت فاینانس ارزش آن چند برابر خواهد بود.

کد خبر 716141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.