کاهش زمان فرایند صدور پروانه ساختمانی در اراک

مدیر منطقه پنج شهرداری اراک گفت: صدور پروانه ساختمانی در منطقه پنج اراک، طی ۹ ماه سال ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۳۱ درصد افزایش داشته است.

وحید ایرجی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مرکزی، اظهار کرد: در ۹ ماه سال ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال گذشته، صدور پروانه‌های ساختمانی در منطقه پنج از نظر تعداد رشد ۳۱ درصدی و از نظر مساحت زیر بنا با رشد ۵۶ درصدی روبه‌رو بوده است.

وی افزود: زمان صدور پروانه‌های ساختمانی در این منطقه کاهش چشمگیری داشته است.

مدیر منطقه پنج شهرداری اراک با اشاره به اهمیت کاهش زمان صدور پروانه‌ها، خاطرنشان کرد: لازم است فرآیند صدور پروانه در مناطق را مورد بازنگری دقیق قرارداد تا با اجتناب از دوباره کاری‌ها، موازی کاری‌ها و ایجاد وحدت رویه، شاهد تغییرات مثبت در کاهش زمان صدور پروانه باشیم.

ایرجی ادامه داد: البته بخش اعظمی از این زمان به انتظار برای پاسخ استعلام‌های خارج از سازمان صرف می‌شود و به نوعی صدور پروانه به فرایند استعلام از سایر ارگان‌ها گره خورده و گردش بین سازمان‌ها و کارتابل‌های اداری موجب طولانی شدن این فرایند شده است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر زمان فرآیند صدور پروانه ساختمانی در این منطقه به کمتر از یک ماه کاهش یافته و این مقدار در حدود بیست روز است و در تلاش هستیم با اصلاح روند این زمان را کاهش دهیم.

کد خبر 716109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.