پیش‌بینی بارش برف و باران برای کرمان طی دو روز آینده

اداره کل هواشناسی استان کرمان از بارش باران،برف و وزش تندبادهای لحظه‌ای در سطح استان کرمان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، اداره کل هواشناسی استان کرمان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: از بعدازظهر روز یکشنبه ۱۰ دی تا اواخر وقت دوشنبه ۱۱ دی در نیمه شمالی، غرب و برخی مناطق جنوبی استان شاهد ناپایداری‌های جوی به صورت افزایش ابر، بارش باران، بارش برف در مناطق سردسیر و وزش تندبادهای لحظه‌ای خواهیم بود.

در این اطلاعیه از احتمال آبگرفتگی معابر، طغیان رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها در مناطق مذکور خبر داده و آمده است: طی این مدت در شرق استان کرمان نیز وزش باد نسبتاً شدید و خیزش گرد و خاک پیش بینی می‌شود که منجر به کاهش کیفیت هوا در این مناطق خواهد بود.

طبق این اطلاعیه، رگبار و رعد و برق و بارش احتمالی تگرگ در کرمان، انار، بافت، بردسیر، رابر، راور، راین، رفسنجان، سیرجان، شهربابک، کوهبنان، گلباف، لاله‌زار، ماهان، ارزوئیه، جیرفت، فاریاب و کهنوج پیش‌بینی شده است.

اداره کل هواشناسی استان هم چنین به شهروندان توصیه کرده است: با توجه به احتمال لغزندگی جاده در گردنه‌های کوهستانی به دلیل بارش برف، ضروریست شهروندان در بستر و حاشیه رودخانه‌ها توقف نکنند و از فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر خودداری کنند.

به گزارش ایمنا، در این اطلاعیه بر آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و لزوم پاکسازی دهانه پل‌ها و آمادگی راهداری برای برف روبی مناطق سردسیر تأکید شده است.

کد خبر 716026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.