برگزاری اولین جشنواره حیات فاطمی در مازندران

امام جمعه آمل از برگزاری جشنواره حیات فاطمی برای اولین بار در مازندران همزمان با ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، حجت‌الاسلام ابراهیم یعقوبیان عصر امروز_شنبه نهم دی _ در نشست خبری ضمن گرامیداشت نهم دی روز بصیرت این روز را مبدا یک تحول بزرگ در کشور بیان و عنوان کرد: نهم دی برگرفته دو تمدن قرن در جهان یعنی تمدن امروز و تمدن جهان اسلام است.

وی افزود: مردم در نهم دی با بصیرت خود و با شناخت همه، عقلانیت خود را نشان دادند و متوجه حضور افرادی شدند که می‌خواستند ما را به رنسانس قبل برگردانند.

یعقوبیان با بیان اینکه ویژگی انقلاب اسلامی حاکمیت عقلانیت و عقل بر جامعه است، گفت: اکنون در غرب تعارض با حاکمیت وجود دارد و اقتصاد آنها بر مبنی شیطنت و نکراء است.

امام جمعه آمل در ادامه با اشاره به برنامه‌های هفته زن در این شهرستان از برگزاری جشنواره حیات فاطمی در مکان مصلی بزرگ خبر داد و اظهار داشت: شروع این جشنواره طی سه ماه گذشته با برگزاری ۲۰ جلسه رسمی و غیررسمی در این شهرستان بوده و در شش بخش در این مکان به اجرا درمی‌آید.

وی اولین بخش را ترسیم و برپایی خانه حضرت زهرا (س) با چیدمان ۱۶ جهیزیه و محراب این بانوی دو عالم در داخل مصلی بیان و مطرح کرد: برپایی غرفه‌های کالای حجاب و عفاف با مدیریت سازمان صمت با خرید چادر و دوخت رایگان در همان مکان، بخش صنایع دستی از سه استان‌های شمالی با ورود میراث فرهنگی، اجرای مسابقات و بازی‌های بومی محلی با مدیریت اداره ورزش، برپایی موکب هایی از سوی هیأت‌های مذهبی و اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و مذهبی در حوزه‌های مختلف از سوی آموزش‌وپرورش از دیگر بخش‌های این جشنواره است.

یعقوبیان ادامه داد: برگزاری آموزش‌هایی با موضوعیت زن، عقلانیت علم معنویت از سوی آموزش‌وپرورش، زن، عزت و اقتدار از سوی سپاه، زن، جهاد و مقاومت گروه‌های عقلانی، زن، حیات فاطمی در نخستین شب جشنواره آغاز و تا شب آخر ادامه خواهد داشت.

امام جمعه آمل با اشاره به اینکه برپایی ویزیت رایگان پزشکان یکی از برنامه‌های مهم این جشنواره است، تصریح کرد: جشنواره حیات فاطمی از شب یازدهم دی ماه شروع و تا پانزدهم ادامه دارد که از ساعت ۱۵ تا ساعت ۲۳ غرفه‌ها پذیرای علاقمندان است.

وی با بیان اینکه طی سال دو برنامه اساسی در شهرستان آمل برگزار می‌شود که جشن غدیر و حیات فاطمی است، بیان کرد: کمیته غدیر در این شهرستان شکل گرفته که با هماهنگی لازم امسال برگزاری جشن غدیر تلفیقی از خود اربعین خواهد بود.

یعقوبیان خاطرنشان کرد: در این جشنواره به هشت خانواده حاضر در برنامه‌ها پس از ارائه یک شماره به شکل قرعه انتخاب و به مشهد مقدس مشرف می‌شوند

کد خبر 716022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.