نظارت و پایش محیط زیستی در اردکان سبب توقف دو مورد آلایندگی شد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اردکان گفت: با نظارت و پایش محیط زیستی در اردکان دو کانون آلاینده در شهرستان اردکان متوقف شد.

سید جلال موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در یزد اظهار کرد: با توجه به حساسیت موضوعات محیط زیستی در استان به خصوص در شهرستان صنعتی اردکان با حضور و تلاش شبانه روزی کارشناسان محیط زیست در رصد صنایع نظارت‌ها مکرر در حال انجام است.

وی گفت: امروز نیز در ادامه این پایش‌ها و در بازدیدهای انجام شده از صنایع شهرستان اردکان فعالیت دو مورد آلایندگی در اردکان متوقف شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اردکان تشریح کرد: کارشناسان محیط زیست با مشاهده آلودگی و انتشار غبار ناشی از فعالیت واحدهای صنعتی، از فعالیت یک شرکت پیمانکار مربوط به انتقال پسماند یکی از واحدهای فولادی جلوگیری به عمل آوردند؛ در این خصوص انجام هر گونه فعالیت شرکت پیمانکار مشروط به رعایت کامل ضوابط زیست محیطی، کنترل و مهار کامل گرد و غبار ناشی از بارگیری پسماند خواهد بود.

موسوی گفت: بخش سنگ شکن یکی از واحدهای کاشی نیز به دلیل انتشار غبار و عدم اجرای تعهدات اخذ شده مبنی بر پوشش کامل خط سنگ شکن و عدم کنترل کامل آلودگی متوقف گردید.

به گزارش ایمنا، در پی تداوم روزهای آلاینده در فصل پاییز و زمستان امسال در یزد و شهرستان اردکان، مردم این شهر در روزهای اخیر با برپایی تجمع‌هایی خواستار توقف پروژه‌های توسعه‌ای و صنعتی در برخی از صنایع آلاینده در این منطقه شدند.

کد خبر 716021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.