فرایند ویژه جمع‌آوری پسماند عفونی در قم

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم گفت: زباله بیمارستان‌ها در قم توسط ناوگانی مستقل به صورت روزانه جمع‌آوری و با ضوابط زیست‌محیطی در عمق بیش از سه متری زمین دفن می‌شود.

سیدعبدالله میرابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه مسئولیت جمع‌آوری پسماند بر عهده تولیدکننده است، اظهار کرد: ۱۰ بیمارستان و پلی‌کلینیک در سطح شهر وجود دارد که مقرر شده است خودشان به صورت مناسب پسماند را ذخیره‌سازی کنند و جمع‌آوری، انتقال و دفن آن بر عهده این مراکز است.

وی افزود: برای پسماند بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها با معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مذاکره شد تا سیستم‌های کم‌خطرسازی ایجاد و پسماند به صورت جداگانه جمع‌آوری و در سیستم‌ها ذخیره‌سازی شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم خاطرنشان کرد: زباله بیمارستان‌ها توسط ناوگان مستقل به صورت روزانه جمع‌آوری و با ضوابط زیست‌محیطی که در عمق بیش از سه متر دفن می‌شود.

میرابراهیمی اضافه کرد: از آنجا که درمانگاه‌ها و پلی‌کلینیک‌ها در سطح شهر پراکنده است، نیاز به ناوگان مستقل عملیاتی برای جمع‌آوری پسماند دارند که توسط نظام پزشکی و معاونت بهداشتی مرکز بهداشت و توسط دو یا سه پیمانکار در حال انجام است.

کد خبر 715988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.