تمجید حماس از اقدام آفریقای جنوبی/ کشورها از اقدام پرتوریا علیه صهیونیست‌ها تبعیت کنند

جنبش حماس از شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی در دادگاه لاهه تقدیر و تشکر کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، جنبش حماس در بیانیه‌ای از دادخواست آفریقای جنوبی در دیوان بین‌المللی کیفری برای بازجویی از رژیم صهیونیستی در خصوص جنایت‌ها و نسل‌کشی‌های این رژیم علیه مردم فلسطین در نوار غزه تقدیر و تشکر کرد.

در این بیانیه آمده است: اقدام آفریقای جنوبی گامی مهم برای مجازات سران رژیم صهیونیستی و جنایت‌کاران زمانه است؛ جنایت‌کارانی که خشن‌ترین کشتارهای بشریت در تاریخ معاصر را مرتکب شدند.

جنبش حماس خاطرنشان کرد: از تمام کشورها می‌خواهیم که در دادگاه‌های ملی و بین‌المللی اقدامات مشابه علیه رژیم نازیسم صهیونیستی اتخاذ کنند؛ رژیمی که صلح و امنیت بین‌المللی را تهدید می‌کند؛ نباید به این رژیم اجازه داد که به خاطر جنایت‌های وحشیانه‌ای که علیه کودکان و غیرنظامیان بی‌دفاع غزه مرتکب شده است از مجازات فرار کند.

دیوان بین‌المللی دادگستری جمعه شب از شکایت آفریقای جنوبی به این مرجع قضائی بین‌المللی درباره نسل کشی صهیونیست‌ها در نوار غزه خبر داد.

دیوان بین‌المللی دادگستری اعلام کرد، آفریقای جنوبی شکایتی علیه (رژیم) اسرائیل به دلیل نقض کنوانسیون نسل کشی در نوار غزه ارائه کرده است.

دیوان بین‌المللی دادگستری افزود: مبنای شکایت آفریقای جنوبی بر این است که (رژیم) اسرائیل اقداماتی را با هدف پاک‌سازی قومی در نوار غزه انجام داده است.

از سوی دیگر وزارت خارجه رژیم صهیونیستی شکایت آفریقای جنوبی در دیوان بین‌المللی دادگستری را بی‌اساس خواند.

گروه‌های مقاومت فلسطین پانزدهم مهر برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان‌الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذر ۱۴۰۲ برابر با بیست‌وچهارم نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش‌بس موقت چهارروزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هشت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه دهم آذر برابر با یکم دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سر گرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده «طوفان‌الاقصی» و جبران شکست خود و متوقف ساختن عملیات مقاومت، در حال بمباران بی‌وقفه این منطقه است.

بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت فلسطین در طول ۸۴ روز بمباران‌های نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی تاکنون ۲۱ هزار و ۵۰۷ فلسطینی شهید و ۵۵ هزار و ۹۱۵ فلسطینی نیز از آغاز این تجاوز وحشیانه مجروح شده‌اند.

کد خبر 715937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.