اولین جشنواره کباب شتر کشور در شهرستان اردکان برگزار می‌شود

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان اردکان گفت: همزمان با ایام ۱۳ رجب، اولین جشنواره کباب شتر کشور در شهرستان اردکان برگزار می‌شود.

مصطفی سپهری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در یزد، از برگزاری جشنواره کباب شتر برای اولین بار در کشور خبر داد و اظهار کرد: این رویداد همزمان با ایام سالروز ولادت حضرت علی (ع) به مدت شش روز از اول تا ششم بهمن در شهرستان اردکان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به جذابیت و قابلیت برگزاری رویدادها و جشنواره‌ها در جذب گردشگر گفت: مرسوم بوده است که مردم اردکان از کباب شتر برای صرف صبحانه استفاده می‌کردند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در شهرستان اردکان با اشاره به چگونگی نحوه اجرای این جشنواره خوشمزه و منحصر به فرد افزود: قرار است در جشنواره کباب شتر شهرستان از طولانی‌ترین سیخ از کباب شتر به طول ۲۰۰ متر رونمایی شود.

سپهری شهرستان اردکان را دارای پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های بالای گردشگری توصیف کرده و گفت: در حاشیه برگزاری این جشنواره برنامه‌های خدماتی و تفریحی از جمله برپایی نمایشگاه خودرو و موتورسیکلت‌های سافاری و کلاسیک، مسابقات آشپزی و.. اجرا خواهد بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این جشنواره با همکاری فرمانداری، شهرداری و دیگر ارگان‌ها تحت عنوان «کباب شتر» از ابتدای بهمن ماه به مدت شش روز در سالن دانشکده آیت الله شهید بهشتی اردکان برگزار می‌شود.

کد خبر 715717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.