صدور ۱۸۸ پروانه ساخت بافت فرسوده در منطقه ۱۶ / جواز ساخت یک ماهه صادر می‌شود

شهردار منطقه ۱۶ تهران گفت: ۴۲۸ مورد پروانه ساختمانی در ۹ ماهه امسال صادر شده که نسبت به سال گذشته ۶۵ درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدامین سالاری پور با بیان اینکه ۴۲۸ مورد پروانه ساخت در ۹ ماهه امسال صادر شده که ۱۸۸ مورد آن مربوط به بافت فرسوده بوده است، اظهار کرد: تعداد صدور پروانه ساخت امسال ۶۵ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: با مشوق‌های در نظر گرفته شده برای نوسازی ۱۹۳ مورد صدور پروانه تجمیعی داشتیم که ۸۴ مورد آن در بافت فرسوده است.

شهردار منطقه ۱۶ تهران گفت: در ۹ ماهه امسال تعداد کل پلاک‌های فرسوده ۷۳۰ پلاک، تعداد پلاک‌های واقع در بافت فرسوده ۳۱۶ پلاک و ۵۳۱ پلاک تجمیعی است که از این تعداد ۲۲۵ پلاک واقع در بافت فرسوده است.

سالاری پور اضافه کرد: این آمار در سال گذشته ۲۵۹ مورد بود که از این تعداد ۸۱ پرونده واقع در بافت فرسوده و ۱۲۷ مورد تعداد پرونده‌های تجمیعی است.

کاهش زمان صدور پروانه به یک ماه

وی گفت: سال گذشته مدت زمان صدور پروانه ساخت ۴۷ روز بود، اما امسال مدت زمان صدور پروانه ساخت طی ۳۰ روز انجام می‌شود.

شهردار منطقه ۱۶ تهران گفت: بیش از ۹۰ درصد موارد در پهنه R (مسکونی) و ۱۰ درصد در پهنه M (تجاری، اداری و مسکونی) قرار دارند.

سالاری پور اضافه کرد: منطقه ۱۶ با داشتن بیش از ۱۵۲ هکتار بافت فرسوده جزو مناطق با تراکم بالا در بافت فرسوده شهر تهران است که تعریف کلان پروژه‌های تجمیعی در بافت فرسوده (حداقل تجمیع ۲۰ بلوک شهری) می‌تواند در تسریع روند نوسازی منطقه بسیار مؤثر باشد.

وی افزود: ۱۵ پروژه بزرگ مسکونی، تجاری، اداری در سطح منطقه به عنوان پروژه‌های هدف در جهت رونق ساخت و ساز، تأمین امر مسکن و ایجاد درآمد مطلوب تعریف شده است که مهمترین آنها پروژه مسکونی ودجا واقع در ناحیه چهار متعلق به وزارت دفاع به مساحت چهار و نیم هکتار، پروژه املاک دخانیات واقع در ناحیه ۲ به مساحت ۱۱ هکتار، پروژه ملک سازمان آب واقع در ناحیه ۲ به مساحت هشت و نیم هکتار، پروژه تجاری اداری گاراژ خاکی در ناحیه ۶ است.

کد خبر 715656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.