راه‌اندازی ۳ مرکز ژنتیک برای اجرای قانون جوانی جمعیت در استان مرکزی

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: برای اجرای قانون جوانی جمعیت در این استان سه مرکز ژنتیک راه‌اندازی شده و هم‌اکنون به مردم خدمات ارائه می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، محمود حسین‌آبادی پیش از ظهر امروز _پنجشنبه، هفتم دی_ در جریان سفر معاون سلامت اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بهزیستی استان، همسو با سیاست‌های دولت سیزدهم برای کاهش آسیب‌های اجتماعی تلاش می‌کند.

وی افزود: بهزیستی تمام تلاش خود را برای کاهش فقر و آسیب‌های اجتماعی انجام می‌دهد و قصد دارد در ساختمان جدید خود، رصد اجتماعی را برای پوشش کودکان، دختران و زنان در معرض آسیب و آسیب دیده را بهره برداری کند تا این مراکز با رصد هوشمند مجهز شود.

مدیر کل بهزیستی استان مرکزی تصریح کرد: افراد و آحاد جامعه باید بتوانند در عرصه‌های مختلف حضور فعال داشته باشند، بنابراین طبقه‌بندی‌ها باید حذف شود.

حسین‌آبادی با بیان اینکه استان مرکزی جزو استان‌هایی است که شیرخوارگاه بدون شیرخوار دارد، اظهار کرد: متقاضیانی که در نوبت هستند، شرایط خاصی را برای فرزند دارند که روند آن را طولانی‌تر خواهد کرد.

وی ادامه داد: هم‌اکنون ۱۲ کودک نیازمند درمان در استان مرکزی به عنوان فرزند خوانده متقاضی ندارند، در استان مرکزی ۲۳ مرکز مشاوره خانوادگی وجود دارد، هنوز مشاوره در میان خانواده‌ها مرسوم نشده و برخی تصورشان این است که مشاوره برای بیماران روانی است.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی تصریح کرد: نیاز است پوشش بیمه برای این مراکز مورد توجه قرار گیرد تا خانواده‌ها رغبت بیشتری برای استفاده از مراکز مشاوره داشته باشند.

کد خبر 715514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.