انقلاب اسلامی مسبب اتحاد بین گروه‌های مقاومت در جهان شده است

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری گفت: انقلاب اسلامی ما به نوعی راهبری و رهبری جبهه مقاومت را بر عهده دارد و سبب اتحاد بین گروه‌های مقاومت در اقصی نقاط جهان شده و منافع آمریکای جنایتکار را در معرض خطر قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آیت‌الله سیدابوالحسن مهدوی بعد از ظهر امروز _ هفتم دی ماه _ در اولین مراسم سالگرد شهید مدافع امنیت، سرهنگ دوم محسن رضایی اظهار کرد: تجلیل از مقام شهید در واقع یک نوع درس آموزی و پندگیری برای همه افراد جامعه است.

وی افزود: این خون شهید است که در بدنه جامعه تزریق می‌شود و به جامعه حیات معنوی می‌بخشد، شهید نیازی به تجلیل ما ندارد و به درجه عالی از مقام و موقعیت خود رسیده است و این ما هستیم که به او نیاز داریم؛ از این رو باید اهداف عالی شهدا را با برگزاری چنین جلساتی حفظ کنیم و بسیجیان پای کار بیایند و نشان دهند که این راه ادامه دارد.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در شرایط امروز جامعه، از همه ملت ایران تقاضای هشت میلیون بسیجی مؤمن با بصیرت و پای کار خواستند، تصریح کرد: همان طور که ملاحظه می‌کنید انقلاب اسلامی ما به نوعی راهبری و رهبری جبهه مقاومت را بر عهده دارد و سبب اتحاد بین گروه‌های مقاومت در اقصی نقاط جهان شده و منافع آمریکای جنایتکار را در معرض خطر قرار داده است و همه این موضوعات نشانه بصیرتی است که رهبر معظم انقلاب از ما انتظار دارند.

آیت الله مهدوی با طرح این پرسش که گوهر و راه وجود شهید چیست، تشریح کرد: اولین معیار و گوهر وجودی شهید ایمان به خدا و غیب است که تا در وجود ما نباشد آماده شهادت و جان دادن در راه پروردگار نخواهیم شد، البته منظور ایمانی نیست که ما در حد متوسط داریم بلکه وقتی ایمان به درجه اعلی برسد و بتوانیم پروردگار را با چشم دل ببینیم، آن زمان آماده‌ایم هستی خود را از او دانسته و به او بدهیم که به این نوع از مرگ، موت اختیاری که همان شهادت است، می‌گویند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آیه ۱۴۸ سوره بقره گفت: اگر می‌خواهید جز یاران امام زمان باشید و در شب جمعه ظهور در لشکر اولیه امام حضور داشته باشید باید در خیرات سبقت بگیرید تا خدا همه شما را از اطراف دنیا جمع کند؛ اگر زمان و مکان را به ترجمه این آیه اضافه کنیم بدین صورت تفسیر می‌شود که زمان ظهور شب جمعه و مکان آن مسجدالحرام است و پروردگار همه سبقت گیرندگان در خیرات را در آن مکان جمع خواهد کرد؛ بدین نحو این روحیه باید در وجود ما باشد.

وی با بیان اینکه ما امروز آماده ایم تا با مقام شهید و شهادت عهد و پیمان بسته و اهداف آنها را زنده نگه داریم، اضافه کرد: شهر زیار باید شهدا و علمای خود را معرفی کند و از این طریق به همه دنیا هویت خود را منتقل کند؛ باید به واسطه خون هر شهیدی صدها نفر پا به رکاب و گوش به فرمان رهبر باشند.

آیت الله مهدوی با اشاره به آیه ۲۳ احزاب، گفت: در بعضی از مؤمنان، ایمان‌ها باید به درجه یقین برسد، بعضی به مقام شهادت نائل شده و به عهد خود وفا کرده‌اند و بعضی منتظر مانده‌اند و به هیچ وجه کوتاه نمی‌آیند و محکم ایستاده‌اند. دشمنان ممکن است تجمع ما را ببینند اما روحیه ما را نمی‌بینند، از این رو برای تقویت ایمان و به دنبال آن عبدالله کامل بودن تلاش کنید.

وی با بیان اینکه آیه ۳۲ سوره فاطر به امام زمان (عج) اشاره دارد، تصریح کرد: ائمه ما هم در خیرات سبقت می‌گرفتند، ویژگی آن ده هزار نفر یار امام زمان (عج) هم همان است و این وسط ما هستیم که به اختیار خود تلاش می‌کنیم و فقیر محض باقی مانده‌ایم، اما کسانی که ایمان به پروردگار در وجودشان نفوذ کرده همیشه آماده‌اند.

امام جمعه موقت اصفهان به خطبه ۵۳ نهج‌البلاغه ابراز کرد: امیرالمومنین به مالک اشتر نامه نوشتند که از خدا می‌خواهم برای خودم و شما که عمرمان به شهادت و سعادت ختم شود و کاش امام زمان نیز چنین دعایی در حق ما بکنند؛ ما به احترام خون شهید به اینجا آمده‌ایم و منتظر ختم به سعادت و شهادت شدن هستیم.

وی با اشاره به موقعیت جهان اسلام و جنگ بین غزه و رژیم صهیونیستی، ادامه داد: باید به مردم مظلوم غزه دعا کنیم و یاور آنها باشیم چرا که امیرالمومنین فرمودند همیشه یاور مظلوم باش؛ از این رو باید به همه مظلومان عالم چه مسلمان و چه غیرمسلمان رسیدگی کرد که این نگاه اسلام به همه مردم دنیا است نه آنچه که سازمان ملل و شورای امنیت انجام می‌دهند و با حق وتو نمی‌گذارند مردم غزه به آرزوی دیرینه خود برسند.

آیت الله مهدوی در ادامه به انتخابات پیش رو اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب از همه ما انتظار دارند و باید از هم اکنون خود را برای انتخابات پیش رو آماده کنیم؛ گره‌های اقتصادی زیادی در جامعه وجود دارد که گاه عوامل درونی و گاه عوامل بیرونی موجب آنها شده است، اما شرکت ما در انتخابات به مشکلات گره نخواهد خورد بلکه مشکلات ما را حل کرده و دشمن ما را ناامید و دوستان ما را در کل دنیا امیدوار خواهد کرد.

کد خبر 715509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.