رشد ۱۰۴ درصدی صدور مجوز موسیقی نسبت به سال گذشته / ۳۸۰ تک‌آهنگ در آبان مجوز گرفت

دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد: مجوز ۳۸۰ تک‌آهنگ آبان سال جاری صادر شده که از این تعداد ۲۷۶ اثر در گونه موسیقی پاپ بوده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد که در آبان ماه ۱۴۰۲، مجوز ۳۸۰ تک آهنگ، ۱۸ آلبوم موسیقی، ۱۸ نماهنگ، دو کتاب گویا و پنج مجوز تأسیس و تمدید استودیوی صدابرداری و مراکز تولید و تکثیر آثار صوتی و تصویری را صادر کرده است.

در مدت یاد شده یک گروه موسیقی به خارج از کشور اعزام شده و ۲۴۶ اجرای موسیقی با ۵۳۹ دفعه اجرا روی صحنه رفته‌اند.

در میان تک‌آهنگ‌های مجوز گرفته، ۲۷۶ اثر در ژانر موسیقی پاپ، ۱۸ اثر در ژانر موسیقی نواحی، ۲۵ اثر در ژانر موسیقی سنتی، ۲۵ اثر در ژانر موسیقی تلفیقی، ۱۸ اثر در ژانر موسیقی کلاسیک، ۱۴ اثر در ژانر موسیقی الکترونیک، دو اثر در ژانر موسیقی کودک و دو اثر در ژانر موسیقی ارکسترال تولید شده‌اند.

در بخش آلبوم‌ها نیز مجوز ۴ آلبوم موسیقی سنتی، ۴ آلبوم موسیقی پاپ، یک آلبوم موسیقی نواحی، ۴ آلبوم موسیقی تلفیقی، یک آلبوم موسیقی کودک و ۴ آلبوم موسیقی کلاسیک در آبان ماه ۱۴۰۲ صادر شده است.

مروری بر آمار آبان ۱۴۰۱

زمانی که به آمار آبان سال گذشته نیز گاهی می‌اندازیم، شاهدیم مجوز ۱۸۶ تک آهنگ، ۲۵ آلبوم موسیقی و ۷ نماهنگ و ۵ کتاب صوتی را صادر شده است.

در بازه زمانی مذکور تائیدیه ۳۷۸ قطعه شعر صادر شده و برای ۷ استودیوی صدا برداری و مرکز تولید و تکثیر آثار صوتی و تصویری، مجوز یا تمدید اعتبار صادر شده و همچنین جشنواره موسیقی نواحی کشور نیز برگزار شده است.

در میان تک آهنگ‌های مجوز گرفته ۱۵۸ اثر در ژانر موسیقی پاپ، ۱۳ اثر در ژانر موسیقی ردیف دستگاهی، ۹ اثر در ژانر موسیقی تلفیقی، ۳ اثر در ژانر موسیقی نواحی، ۲ اثر در ژانر موسیقی کلاسیک و یک اثر در ژانر موسیقی الکترونیک تولید شده است.

در بخش آلبوم‌ها نیز، مجوز ۱۴ آلبوم موسیقی کلاسیک، ۲ آلبوم موسیقی نواحی و ۲ آلبوم موسیقی تلفیقی در آبان ماه صادر شده است.

در بخش نماهنگ‌ها یک نماهنگ در گونه ردیف دستگاهی، ۴ نماهنگ در گونه موسیقی پاپ و گونه موسیقی نواحی و موسیقی تلفیقی هر کدام یک نماهنگ داشته‌اند.

آبان ۱۴۰۱ آبان ۱۴۰۲
تک‌آهنگ ۱۸۶ ۳۸۰
آلبوم موسیقی ۲۵ ۱۸
نماهنگ ۷ ۱۸
کتاب صوتی ۵ ۲

کد خبر 715399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.